Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av softy82
Hej!

Har en automat låda som strular tänkt att byta, har en R motor i nu men passar automatlådan från t5 också elr är de helt åt skogen...

felet på lådan är att en orange/röd pil började tändas ibland och då växlade den konstigt sen nu 1 år senare så driver den knappt typ slirar, senpillade vi lite med vajerna till växellådan men då började den driva igen men sen helt plötsligt kom slirandet igen kan de ha nåt med oljan i låda att göra elr nån som har nåt förslag vad de kan..

Mvh
av *pettson*
Ni orkade alltså inte att läsa ur felkod/er som pilen indikerade? Ni bestämde er för att pilen betyder byt växellåda istället?
Ni pillade med en vajer som rimligen går från spaken till växellådan och då fungerade det igen.
Ni har fortfarande inte kommit er för att prova med att läsa ur vad lådan vill er ännu?
Uppenbarligen fungerar inte växellägesgivaren som tänkt eftersom pilla vid vajern hjälpte nåt att hamna i läge igen.
Läge att läsa ur? Mäta upp? Prova ett oljebyte eftersom oljan lär ha fått stryk? SEN om det inte fungerar så byta?
Naturligtvis är ni fria att göra som ni vill. Men det verkar bakvänt att byta ut det som kan vara helt för att en detalj som sitter på den och styr den kan vara trasig.
En t5 låda från samma år passar.
av softy82
alltså byte av låda skulle ju va sista valet men skickade in ett inlägg för att få lite hjälp, switchen då menar du boxen till lådan som sitter bredvid inställningen till vajerna från låda till spak?
Användarvisningsbild
av taxi
Vilken årsmodell gäller det? Har du -95 eller äldre så läser du koder under huven, står högst upp i denna forumsdel hur man gör.
Som petsson skrev, läs ur kod först så kanske du får veta vad som är fel, allra minst en fingervisning!
av softy82
Tänkte göra de så fort som möjligt ska spola lådan ikväll lär väl bli några gånger sen byta olja då självklart sen fick jag tag i en ny switch med tänkte byta den med och gå igenom alla kontakter osv!!!

J..ligt tacksam för all hjälp man kan få!!!
Nästa elbil från Volvo?

Jag gillar den utvändiga designen, lite kombi[…]

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Ja det är bra poänger, nu har jag ju ial[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]