Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jocke8802
Jag har en S60 T5-01 som har fungerat felfritt men har helt plötsligt slutat startat.

Alla lampor och allt lyser men när man ska vrida om nyckeln till steg 3 så händer inget. Jag hade liknande problem förra helgen o då hjälpte det att dra ur batteriet o sen har den rullat hela veckan men nu startar den ej och jag har bytt batteri o inget hjälper.

Vad kan det vara för fel?
av Daddan
Kolla startmotorn. Sitter alla kontakter i? Om ja, prova att knacka på den. Startspärrsproblem pga strul med antennringen.
av F-bird400
Hade ungefär samma symtom på min gamla v70 2,4t -00. Då var det antennringen som var väck. Lätt att byta och billig var den men det var gamla karossen....
Användarvisningsbild
av Vojje
Jag antar att den går att putta igång.

Har du elektroniskt rattlås? Om så, funkar det?
av TomasL
Vojje skrev:Jag antar att den går att putta igång.

Har du elektroniskt rattlås? Om så, funkar det?
Elektroniskt rattlås på en 01a! Det finns inte på någon volvo som bygger på P2 plattan och ingen annan heller som passar in under denna forumkategori.
Användarvisningsbild
av Vojje
Elektroniskt rattlås på en 01a! Det finns inte på någon volvo som bygger på P2 plattan och ingen annan heller som passar in under denna forumkategori.
Nähä, besserwisser. Men Volvo stavas likväl med stor bokstav :lol: .
av TomasL
Vojje skrev: Nähä, besserwisser. Men Volvo stavas likväl med stor bokstav :lol: .
Moget och nödvändigt inlägg.

Tack för input Lennart. Glömde tyvä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Vad är det för motor, eller missar jag d[…]

Elpriset

5300:- för 2150kWh under januari, områd[…]

Styrservo V70 2010

Du menar att han fick fel på den nya beh&ari[…]