Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dst02
De går inte länge mellan nya trådar skapta av mig pga oljud i bilen, de senaste som börjat föra väsen är höger framdörr, grymma
biljud/resonanser kommer från dörren så fort de går en aning tungt på växlarna eller genom kurvor.

Någon mer än Jag som drabbats?

Börjar tröttna ordentligt på gnekande bstolpar (eller vad de nu är) och nu dörrjäveln som för ett grymt väsen.
Bara att dundra in till ÅF och klaga du har ju garanti, eller så drar du på en bra CD :wink:
av Cox
CD tricket funkar alltid, när jag jobbade på Toyota så sa vi till alla tok petiga kunder som klagade på knirkande plast. de gick verkligen inte att få bilarna tyst. (Det var på mitten av 80 talet) "lev med det eller köp en Alpine stereo" :D
av Bitez
lider med dig... Det är få saker jag verkligen hatar lika mycket som missljud från div. delar i bilen... fy faaan! Jag tror att "turen" är en faktor, för i min s80 my -08- 12xxxmil, så hörs det absolut ingenting! helt underbart... men har haft två helt nya V70'sar då missljuden började ganska så omgående :(((
dst02 skrev:De går inte länge mellan nya trådar skapta av mig pga oljud i bilen, de senaste som börjat föra väsen är höger framdörr, grymma
biljud/resonanser kommer från dörren så fort de går en aning tungt på växlarna eller genom kurvor.

Någon mer än Jag som drabbats?

Börjar tröttna ordentligt på gnekande bstolpar (eller vad de nu är) och nu dörrjäveln som för ett grymt väsen.
Tja!
Har samma sjukdom på min v60, det kom efter ca 2mån. det låter som om något plastclips ligger å vibrerar antingen i högerframdörr eller i höger
b-stolpe.. Man blir så trött, å att sätta på en skiva hjälper inte alltid heller då basen från musiken förstärker det jäkla ljudet så det vibrerar ännu mer..
Verkstaden verkar ibland inte så villig på att hjälpa till med sånna här fel, speciellt inte när de redan har åtgärdat två liknande fel som de själva har ställt till med efter montering av backkamera m.m.

Ja lider med dig, man blir tokig av knirr ljud! Man förväntar sig ju att få en helt tyst bil för runt 370K, eller det kanske är för mkt begärt? ??:-/
Garantin är till för att åtgärda fel, jag har lite svårt att förstå att man skriver här på forumet o klagar istället för att lämna in bilen på verkstaden och förklara för teknikern vad problemet är och att ni förväntar er att få tillbaka en bil som är tyst invändigt.
Kräv att få en lånebil till att problemet är löst.
Det finns väl hur många trådar som helst om nya V70II som skramlar, knirrar och för väsen invändigt.
Det finns också flera åtgärdspaket för att få tyst på knirret, så lämna in och kräv att den skall vara tyst när du hämtar den...
Vill man ha knirr o knarr så får väl Volvo lägga det som en option i fabriksmonterad utrustning :evil:

.. är det inte skatt så är det m[…]

Med tanke på däckdimentionen bör d[…]

..pedalen sjunker när man trycker på […]

Koppla in Isudar carplay

Hade exakt samma problem. Hittade kablarna i golve[…]