Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av svenl
Halloj,

Jag uppgraderade min iPhone till OS5 igår. Efter det vägrar stereon funka med telefonen. Telefonen säger "Detta tillbehör stöds inte av iPhone". Ingen aning om detta problem ligger i bilen eller telefonen.

Fler som har samma erfarenhet?
av Kanglou
Nilsildur skrev:Däremot kan jag meddela att den numera streamar låtinformation till sensus-systemet med iOS5, smäckert!

Antar att man måste ha värre radio än high performance som jag har för att få det sär att funka eller?Om inte hur gör man då?
av svenl
Detta har inte med kabeln att göra. Jag har en High Performance stereo utan sensus och tidgare har det utmärkt att köra musik genom usb-kabeln. Efter uppdateringen av telefonen funkar det inte längre. Misstänker att Apple blockat alla "icke godkända" tillbehör...

I bästa fall går det att lösa med uppdatering av bilens mjukvara, skall höra med verkstaden. Kan ge mig fasen på att Spotify inte kommer att funka ändå.
Användarvisningsbild
av std
I min V70II MY11 (levert sept 2010) fikk jeg også tidligere en melding på iPhone4 om at "tilkoblet utstyr ikke var optimalisert for iPod-enheten". Det gikk likevel fint å spille og styre musikk over USB-kabelen til High Performance anlegget i bilen. I går oppgraderte jeg til iOS5 og nå får jeg ikke denne meldingen lenger, det står bare "Tilbehør tilkoblet" og det fungerer fortsatt helt fint å spille og styre musikken over USB-kabelen. :)
Användarvisningsbild
av std
svenl skrev:Har du uppgraderat mjukvaran nyligen?
Jeg tror ikke det. Hadde tilpasset service (kjørt kun 8000 km på et år) hos Bilia for en måned siden. Det står ingenting på kvitteringen fra Bilia, de sa heller ingenting og jeg spurte ikke om programvareoppgradering. Har heller ikke observert noen andre endringer etter servicen.

Du har köpt en bil som är förvä[…]

Hel- eller delsyntet? Mina två senaste olje[…]

V90 läggs ner.

Intressant, ska undersökas. Vad söker[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Säger som till andra: Bor du kring Stockholms[…]