Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Panjah
Efter drygt 500 mil så gjorde jag en Polestaroptimering i förra veckan. Måste bara rekommendera alla att göra detta. Man kan inte riktigt förstå att 25 hk kan göra en sådan märkbar skillnad. Det är en mycket roligare bil att köra nu. Jag tyckte att den var lite seg innan och var lite besviken över att den inte var piggare trots 304 hk. Men nu är det en helt annan bil. Rekommenderas starkt.
Användarvisningsbild
av LasseKongo
Skall nog "fixa" min till våren, dom flesta som har Polestarat sina T6:or verkar ju positiva. Tror nog det är
ökningen av vridmoment till 480 nm jag kommer att gilla mest, toppeffekten är sällan man utnyttjar.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Panjah skrev: Det är en mycket roligare bil att köra nu.
Njut så länge det varar. Avtrubbningen går snabbt. :wink:
Användarvisningsbild
av apersson850
Tycker du den blir för pigg för vinterbruk är det bara att lägga en träkloss under pedalen.
av Robertson
Påverkas växlingsprogrammen/automatlådan något av en uppgradering? Ibland vill man gärna att den inte skulle slira eller växla ned så fort man trycker lite "för mycket" på gaspedalen.
Användarvisningsbild
av apersson850
Brainy skrev:Som sen glider in under bromspedalen? Tror inte det är någon bra ide ;)
Det är ju det som heter ABS här i skogen.

Ska tillägga att det är en V70 drivE fr&[…]

Trasig Renault Scenic

Tvärstopp igen. Monterat topplocket satt till[…]

Ja den funkar bra.

Skumt fel b230ft

Kontrollerades skevheten på toppen, alternat[…]