Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wohlfie
När jag precis startar bilen så hör man att det smattrar en massa bakom instrument panelen.
Låter precis som en skriv maskin.

Sen efter ett stund så ger det sig... men grejen är att detta kommer även när jag kör????
Låter även att ljudet kommer vid cd spelaren. under cd spelaren alla knappar bakom där. (Har testa stänga av cd spelaren men samma ljud uppstår.
Läser den av något hela tiden. rätt störande ljud.
Samma sak med ljudet som varnar för bälte när jag köpte bilen var det ett pling ljud.
Plingar än med låter mer som metall ljud precis som en el gitarr drar någon fin ton:P ( bästa förklaring jag kan komma på)

Har även märkt ljud skillnad på cd spelaren och knappar, ibland ser det ut som det är ner dimmat.. sen efter ett tag blir det väldigt klart o tydligt.. sen går det tillbaka till ner dimmat.
Vad kan detta bero på? jord fel? dåligt batteri?
av Motörhead
Det första är väl spjällen till klimatanläggningen som rör sig. Har lika på min. Vad jag vet så är det ett "skönhetsfel" mest, men någon annan kunnig kanske vet bättre.

Själva locket på expasions kärlet […]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Vad är det för motor, eller missar jag d[…]

Elpriset

5300:- för 2150kWh under januari, områd[…]

Styrservo V70 2010

Du menar att han fick fel på den nya beh&ari[…]