Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av falukorv
hejhej har ett litet problem med bilen, den är fruktansvärt svårstartad ibland även om det är varmt ute, har bytt glödstift men det hjälpte inte ett skit..
om jag glödar bilen i 6-7 sek så kan den starta direkt om man har tur men om man bara vrider på nyckeln så kan de ta ca 20-30 sek innan den går igång :(
har man bara haft i gång den så att den blir varm så startar den jättelätt sen även om den stått nån timme..

även nån gång ibland så kan den gå lite ryckigt i början på låga varv men det släpper om man kommer över ca 1500 varv, låter man den gå på tomgång så ligger den på 8-900varv men kan dippa ner nån sekund till 4-500

då jag är i princip helt hjärndöd vad gäller motorer så skulle jag uppskatta om nån vänlig själ kunne hjälpa mig med detta :D
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Kan vara dålig kompression i någon eller några cylindrar, detta beror i så fall oftast på en defekt blockpackning, dåliga kolvringar eller läckande ventiler. Föreslår ett kompressionsprov.

Mvh GK
av theodor
Hej,

undrar om du har några felkoder. ecm0008? det kan vara bränsletempgivaren i pumpen, en bosch verkstan kan byta ut den mot en ny för ca1450 kronor.

Inte idag men väl under den gångna helg[…]

Vissa rekommenderar att parkeringsbromsen ska akti[…]

(Ny medlem och första inlägg) Hej alla […]

Bara två viktiga detaljer om den videolä[…]