Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvoadde
Hejhej.

Har just fått min 240 att gå bra igen men har stött på ett nytt problem nu och det är att bränslepumpen under bilen står och brummar titt som tätt när bilen är avstängd och bara står still, antar att det är boven också till att mitt batteri laddar ur sig på en dag om den står still.

Någon som har någon aning om vad det kan va?
av Rådlös
Har du kopplat om något till bränslepumpreläet? Om du har stängt av med nyckeln så skall det inte finnas någon spänning till bränslepumprelät.
Användarvisningsbild
av tobberebel
volvoadde skrev:Hejhej.

Har just fått min 240 att gå bra igen men har stött på ett nytt problem nu och det är att bränslepumpen under bilen står och brummar titt som tätt när bilen är avstängd och bara står still, antar att det är boven också till att mitt batteri laddar ur sig på en dag om den står still.

Samma på min, det är ett enkelt fel, när du lossade pumpen fick du väl slita bort gummit på fästerna? iaf så ligger pumpen å vibbrerar, det är det som vi hör.... frågade faktist om det på en verkstad.... så du kan lungt lägga undan verktygen och köra så det ryker ;)
Användarvisningsbild
av robinmoppe
tobberebel skrev:

Samma på min, det är ett enkelt fel, när du lossade pumpen fick du väl slita bort gummit på fästerna? iaf så ligger pumpen å vibbrerar, det är det som vi hör.... frågade faktist om det på en verkstad.... så du kan lungt lägga undan verktygen och köra så det ryker ;)

han frågar vad det kan vara som låter om pumpen när bilen är avstängd inte när den är i gång,alltså inget med gummit att göra.
Användarvisningsbild
av tobberebel
robinmoppe skrev:
tobberebel skrev:

han frågar vad det kan vara som låter om pumpen när bilen är avstängd inte när den är i gång,alltså inget med gummit att göra.
Läste lite slarvigt, har kollat runt lite å på verkstan trodde dom att det var att sladdarna satt på fel sidor av pumpen.... Vem som helst kan läsa fel :) även du :???:
Användarvisningsbild
av robinmoppe
Samma på min, det är ett enkelt fel, när du lossade pumpen fick du väl slita bort gummit på fästerna? iaf så ligger pumpen å vibbrerar, det är det som vi hör.... frågade faktist om det på en verkstad.... så du kan lungt lägga undan verktygen och köra så det ryker ;)[/quote]

han frågar vad det kan vara som låter om pumpen när bilen är avstängd inte när den är i gång,alltså inget med gummit att göra.[/quote]

Läste lite slarvigt, har kollat runt lite å på verkstan trodde dom att det var att sladdarna satt på fel sidor av pumpen.... Vem som helst kan läsa fel :) även du :???:[/quote]

jag ville inte låta spydig om det lät så :)
Användarvisningsbild
av tobberebel
robinmoppe skrev:Samma på min, det är ett enkelt fel, när du lossade pumpen fick du väl slita bort gummit på fästerna? iaf så ligger pumpen å vibbrerar, det är det som vi hör.... frågade faktist om det på en verkstad.... så du kan lungt lägga undan verktygen och köra så det ryker ;)

han frågar vad det kan vara som låter om pumpen när bilen är avstängd inte när den är i gång,alltså inget med gummit att göra.[/quote]

Läste lite slarvigt, har kollat runt lite å på verkstan trodde dom att det var att sladdarna satt på fel sidor av pumpen.... Vem som helst kan läsa fel :) även du :???:[/quote]

jag ville inte låta spydig om det lät så :)[/quote]

Nepp ingen fara :D
Felkod

Kolkanistern sitter under batteriet. Har en 8mm sl[…]

Fullt normalt skulle jag säga med den informa[…]

..Så du tror inte att tändspolen kan […]

Låscylinder

Tänkbart.. Du lär ju få byta cylin[…]