NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej på er.

Har haft inne bilen på lagning (AC) och tycker bilen smårycker på jämn gas och drar för mycket diesel.
Så jag gav mig på att försöka läsa ut felkoderna.

Tog lite bilder med mobilen och hoppas att ni kan avgöra vad som stämmer?
Om det är som jag tror så har jag MÄNGDER med felkoder men för att avgöra så behöver jag lite VIDA hjälp.

Under felsökning få finns det tex flikarna: Utgångsläge och Leverans.
Under Leverans finns även att man kan radera posterna...

Är det "säkert" att klicka på "Radera alla"?

Här är två bilder:

Bild
Bild
Hei:)
Jag må indrømme aldrig at have set felkoder og vet inte om dem, og hvad som er normalt, Men da jeg så alle de mange felkoder tænkte jeg at noget forstyrrer signalerne i systemet, og derved giver alle de felar. Hvad som kan forstyrre vet jag inte... En dårlig forbindelse på en bus, en xenon-ballast... Vet inte, synes det ser mystisk ut:(

Liten off topic, sorry, men hvilket utstyr utleser du felkoder med, jeg söker sådan utstyr:)
Har fått svar på ett annat ställe och det är bara den "röda" som är konstant fel.
Imorgon skall jag radera alla koder för att se om något kommer tillbaks och sedan göra någon åtgärd.

Tror det kan vara så att verkstaden som hade nere hela instrumentpanelen antingen missat något eller kanske bara slarvat och inte tagit bort felkoderna efter sig.

Jag använder Volvo DICE med VIDA 2011. Volvo DICE köpte jag för ca 1400 SEK via Alibaba.com.

Vill du ha länken till samma säljare som jag köpte av så är det bara å säga till.
timebandit skrev:Har fått svar på ett annat ställe och det är bara den "röda" som är konstant fel.
Imorgon skall jag radera alla koder för att se om något kommer tillbaks och sedan göra någon åtgärd.

Tror det kan vara så att verkstaden som hade nere hela instrumentpanelen antingen missat något eller kanske bara slarvat och inte tagit bort felkoderna efter sig.

Jag använder Volvo DICE med VIDA 2011. Volvo DICE köpte jag för ca 1400 SEK via Alibaba.com.

Vill du ha länken till samma säljare som jag köpte av så är det bara å säga till.
Hej timebandit,
Lyter bra at det bara er den röda der er vigtig, og så må du se om der kommer nogle af de gule tilbage.

Du må gerne sende linket til den säljare som du har köbt af, har inte hørt om värktøjet före, men kan hurtigt se på Google at det er noget jeg skal läse mere om:) Tacker mange gange:)
Låscylinder

Nyckeln går in i låscylinder men det g[…]

Nu har det bränt en kabel igen :D Kan det m&o[…]

Felkod

Hej alla. Nybliven v70 97 ägare. Lambda lampa[…]

Jag använder Sensus navigation hela tiden. Ba[…]