Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pat850t5
Jag har avgaser genom oljestickan har rengjort oljefällan och alla slangar men det hjälper inte när bilen har stått en liten stund så olje ryckr den vid start första 500 till 1000 meter sen så slutar den ryka är detta ventiltätningarna??
kan dessa oxå ge avgas tryck genom oljestickan har gjort komp test det låg mellan 11.5 -12.5 på alla cylindrarna vilket borde vara bra.
ger snart up på min bil
någon sa att det kunde vara turbon men den drar ju bra när jag gasar.
enormt tacksam för hjälp
Patrick
av *pettson*
Blir det olja när bilen stått så är det ventiltätningarna. Förmodligen är väl inte bilen splitt ny och har en nyrenoverad topp?
Räkna med att åldern tar ut sin rätt även på lågmilat dessutom.
*pettson* skrev:Blir det olja när bilen stått så är det ventiltätningarna. Förmodligen är väl inte bilen splitt ny och har en nyrenoverad topp?
Räkna med att åldern tar ut sin rätt även på lågmilat dessutom.
Tackar då är det bara att renovera toppen då en sotnings sats borde göra susen så får jag se om jag behöver slipa ventilerna oxå
av *pettson*
Ska du renovera så glöm inte att mäta upp styrningarna. Samt PLANA INTE om det inte är på tok nödvändigt.
Jag förutsätter att du har renoveringshandboken på motorn för att få alla mått och toleranser inför renoveringen?
av pat850t5
*pettson* skrev:Ska du renovera så glöm inte att mäta upp styrningarna. Samt PLANA INTE om det inte är på tok nödvändigt.
Jag förutsätter att du har renoveringshandboken på motorn för att få alla mått och toleranser inför renoveringen?
Ja det stämmer boken har jag köpt brukar vara enklast då

Vissa rekommenderar att parkeringsbromsen ska akti[…]

(Ny medlem och första inlägg) Hej alla […]

Bara två viktiga detaljer om den videolä[…]

Trasig pump? Rapsolja?

Att spola ur med diverse medel kan hjälpa en […]