Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Noodles
Mindre slitage dessutom. :)
av Alminjo
det oxå men trycket skall vara ...??
Användarvisningsbild
av Brainy
Vet tyvärr inte, dock så frågade jag killen på däckverkstan som satte på mina sommardäck här i veckan om vilket tryck han rekommenderade och han sa minst 2.5 men poängterade att moderna däck bara slits vid för lågt däcktryck så man riskerar inte däcken genom att ha för mycket, så pumpa i du och se när du tycker vägljudet blir för högt, då sänker du :)

över 3 tycker jag nog du bör ha iaf.

/Anders
Användarvisningsbild
av G-kraft
Alminjo skrev:vad är det ideala trycket i 18" hjul eftersom
rätt tryck = lägre förbrukning
Jag har 17-tums, dimension 225/45/17 Continental Contact Sport och jag hade från början 2.5 men efter att vissa medlemmar rådde mig att ha 3.0 så ändrade jag trycket till 3.0 och det känns lite anning bättre körning...så jag har 3.0 tror jag är bäst för din 18....
av Alminjo
Då ska pumpa lite luft i däcken... tack för svaren iaf!!

Mvh
ALminjo
Användarvisningsbild
av G-kraft
Alminjo skrev:Då ska pumpa lite luft i däcken... tack för svaren iaf!!

Mvh
ALminjo
Det var så lite så...
Användarvisningsbild
av Loner
Vad har du för däckdimension då, det är ju däckprofilen inte fälgdimensionen som avgör vad du skall ha för tryck.

Men du visare ju en nebula i din profil, och säger 18", så jag gissar på 225/40 eller 235/40..
Standardrek. är ju då 3.0 bar.

/L
av Pachipachihand
Körde med 225/40-18 däck och fick anmärkning nu från 3000 mila servicen från volvo att jag hade alltför för högt däcktryck (3.0 bar). Verkar inte som dom har någon koll.Bättre 20% för mkt luft än för lite,dessutom så minskar riskerna att fälgarna blir skeva vid träffar i potthål.
Senast redigerad av 1 Pachipachihand, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Loner
Skall in med min nästa tisda' får se om dom gillar mina 3.0...

/L

Ok tack. Monterar ner hanskfacket och tar en titt.

Öj! Mugghållare har jag letat eft[…]

D4 VEA dricker olja

När räknar du med att starta? Jag har[…]

B230fk banjoanslutningar

Har hittat rätt bult nu äntligen, ifall […]