Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av cary
För en tid sedan fick bilen fnatt då plötsligt centrallåset började slå till och från under körning, och innerbelysningen tändes samtidigt som varningsmeddelandet om defekt airbag dök upp.
Hem och läsa på forumet blev den första åtgärden förstås. Hittade flera som menade att batteriet är det första man ska kolla. Eftersom min 04 hade originalbatteriet kvar åkte jag och skaffade ett nytt. Efter byte har allt varit ok. Felmeddelandet som inte ville slockna kostade mej dock 500 att bli av med. Nästa gång köper jag Biltemas dosa som tydligen går att åtgärda detta med.
av blådåren
Att byta ett snart 7 år gammalt batteri är rätt sunt, förmodligen var det på gång att ge sej, då kan du få allehanda fel !, men en grej som du kanske skulle testat innan hade varit att bara lägga av -polen en stund och kolla vad som hände !?.

ibland kan det räcka med en "norsk reset" , dvs att göra bilen strömlös en stund .
Användarvisningsbild
av hollan
min biltema läsare tar inte airbag så satsa i såfall på en lite serjösare felkodsläsare den tar inte s/v40 ej heller äldre gen v70 och den klara inte ens läsa v70 bifuel 06 med lysande motorlampa så i mina ögon var min billiga felkodsläsare i princip värdelös :cry: dock avskriven som läropeng :D

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]