Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej på er. Jag har en liten fundering ang motorfelslampan på min 855 glt -95
Borde inte lampan inne i instrument tändas om den satt felkod på lmm?
Felaktig signal eller signal saknas får jag ut på diagnos enheten lampan är ej trasig den lyser vid påslag av tändning
Lmm är trasig och ska bytas ut hoppas därmed avgas värde ska bli normala igen.
Kan det vara så att någon tidigare ägare mixtrat den på nåt vis för att dölja felet?
Och i så fall hur återställa så lampa funkar? Byta nåt kretskort eller måste hela instrumentet bytas ut?
Tja denna bil gör mig grå årig :lol: köpte den för att ha nåt att pilla med å gissa om de blev pilla av hehe. Säljare sa bara att byta värme element så blir de jättebra.
Så bytte det fyllde på ny kylarvätska å skulle starta, detta tog 5 minuter att få den att hoppa igång och när de väl brummar igång så sprutar kylvätska som en fontän under huven. Efter 30 minuters felsök blir beslutet: motor ras! Byter motor+ kylare och alla slangar så nu ska de väl funka fint:) men då kommer nästa grej alla avgas värde e helt åt skogen på bes. Kollar kissen som tydligen bli it av med hela sitt innehåll så de blev till att köpa sig en ny sådan. Nu jäklar ska de väl bli bra så kör in på ombes men icke godkänt. Så där e jag i nuläget ny lmm på gång sen testa bes igen haha. Tur ja gav bara en tusing för bilen :roll:
Jo skruva e kul så länge det man gör leder till en förbättring :)
Haynes bok köpte jag en timme efter bilköpet å den är väl bläddrad i.
Men faktum är jag har fått ut bra mycke mer användbara tips här
Än i haynes boken
Men för att återgå till vad frågan gällde från början (jag spårade visst ur och babblade bort min egen fråga hehe) sockel A2 felkod 1-2-1 borde tända lampan inne i bilen?
Har samma symtom på en Abs givare som ej tänder Abs lampa heller trots satt felkod
Sådärja bättre beg massmätare på plats och gick som en dans på bes :D
En sån tur man har billig bilskrot inom räckhåll 300 pix e som hittat jämfört med nypriset. Av bara farten blev ett effektsteg till kupé fält för en femtilapp så nu blåser de fint med
Nu är bilen godkänd av sbp i alla fall:) men nytt fel uppstått
När jag backar och svänger samtidigt så bankar det till och bilen känns som den vill hoppa lite åt sidan? Länkarm eller drivknut förmodar jag vad tror ni?

Såg på ett annat forum att någon[…]

Löste sig med kardanen och jag har byggt mig […]

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, j[…]

Ur torpedväggen (eller brandväggen?) g&[…]