Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andreas693
Jag har ett problem med min 855 -94, mitt underkörning så kan den heltplötsligt stanna, någon som kan hjälpa mig att hitta felet??
av *pettson*
andreas693 skrev:Jag har ett problem med min 855 -94, mitt underkörning så kan den heltplötsligt stanna, någon som kan hjälpa mig att hitta felet??
Ett tips är ju att berätta vad du kör i för bil, förutom årsmodellen och att det är en kombi. Det lär bli lättare då. Till exempel så finns det tre olika insprutningssystem på bilarna. Dom har helt egna karaktärer. Det går inte att gissa vilken som finns på din bil.
Sen går det ju att utveckla hur bilen stannar. Är det som att stänga av nyckeln? Hostar den? Hackar den? Vad händer?
För övrigt finns berättat här på sidan hur man gör för att läsa ur sina egna felkoder, ifall det skulle finnas nån.
Läs det och läs ur kod/er. Var noga med att ange i vilket uttag koden hittades och koden ska vara i sifferform.
av andreas693
det är en combi, redan lästfel koder och de ända är klimatanlägningen som lagt av annars är de inga felkoder, ¨

Det är precis som om man vrider av nyckeln, bara tvär dör mitt underkörning. inget hackande eller hostande bara dör som om man vrider av nyckeln.

Bara två viktiga detaljer om den videolä[…]

Trasig pump? Rapsolja?

Att spola ur med diverse medel kan hjälpa en […]

Bromsrör höger fram

Nu är bilen ihopskruvad. Var till Mekonomen m[…]

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, […]