Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av mickesrx
Hej!

Ville bara säga att skruvat.se är inte ett seriöst företag när det gäller reklamationer.
Jag skickade tillbaka en bok som jag beställt fel, boken kom tillbaka som rek och när man kontaktar skruvat.se så säger dom att man skickat tillbaka boken till fel ställe och så säger dom att man ska skicka tillbaka boken igen som företagspaket, det osar skumt med detta företag.

Ville bara säga detta så att inte andra råkar ut för dom.
Användarvisningsbild
av Dalmans
Tycker inte det är så konstigt. Rekomenderade brev och förtagspaket hanteras på två olika sätt och delas även ut med lite olika regler, vilket gör att skruvat Isåfall föredrar företagspaket.

Frågade du innan hur du skulle skicka tillbaka varan?
Användarvisningsbild
av Dalmans
Rekomenderade brev tex är det inte alla företag som får utkörda till sig, vilket gör att man får hämta på sitt ombud

Tänk om så är fallet då skulle skruvat inte få göra annat än att åka skytteltrafik till sitt ombud. Och det förstår jag att dom inte gärna gör utan hellre ser att folk skickar med fpaket.
av mickesrx
Jag hade skickat det som företagspaket, Självklart så frågade jag hur jag skulle skicka tillbaka varan, de sa inget om var jag skulle skicka tillbaka boken, Efter att jag har ringt till dom så säger de att dom har skickat ett mail med info om var jag skulle skicka boken, har kollat mailen och det finns inget mail från dom, inget i skräpposten heller.
När man har lagt ut cirka 150 kr och sedan säger dom att man måste skicka om paketet och ytterligare slänga ut 150 kr ónödan, kommer då inte att handla av dom nåt mera.
Användarvisningsbild
av Dalmans
Isåfall känns det ju såklart jävligt tråkigt

Själv har jag bara positiva erfarenheter av skruvat och har handlat många gånger där

Har lite svårt för varför man hänger ut ett företag redan efter en miss bara. Men det är nog bara jag och det är väl igentligen bara bra.
av *pettson*
Jag har köpt fel saker och skickat tillbaka. Inga som helst problems varesej med att returnera detaljen eller att få pengarna tillbaka.
Finns inget som helst skumt med dom.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Dalmans skrev:Isåfall känns det ju såklart jävligt tråkigt

Själv har jag bara positiva erfarenheter av skruvat och har handlat många gånger där

Har lite svårt för varför man hänger ut ett företag redan efter en miss bara. Men det är nog bara jag och det är väl igentligen bara bra.
Och särskilt när det verkar vara det enda man gör på forumet!? (avser antalet inlägg i forumet som ts skrivit totalt)
Användarvisningsbild
av SvenB
Att vara ny på forumet har vi ju alla varit, någon gång skall man börja, men att utmåla Skruvat som oseriösa på grund av det som TS skriver sig råkat ut för är inte just.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Ok har inte själv handlat av Skruvat.se men har bekanta som lagt 10000tals kronor hos som och ja dom har då inget illa att säga.
av Skruvat
Generellt så hanterar vi våra returer och reklamationer genom vår returwebb.
I paketen som vi skickar ut ligger en bipackad instruktion om hur man ska gå tillväga om man önskar ångra sitt köp och genom http://returwebb.skruvat.se så framgår hur man ska märka sin retur samt till vilken adress man ska skicka paketet. Vi har även ett önskemål om att det ska skickas som tex ett Posten företagspaket, Schenker Parcel eller motsvarande då det annars finns en risk att de hamnar hos ett ombud.
Väljer man att skicka returen till vårat kontor istället för till lagret så kan inte transportföretaget dela ut paketet då det bara är den lokala brevbäraren som har tillgång till portkoden. De kommer helt enkelt inte in.
I de fallen returnerar vissa transportföretag paketet till avsändaren medans andra transportföretag är snälla och kör det direkt till vårat lager.
En majoritet av alla returer behandlas hos oss inom 3-4 arbetsdagar från det att ankommit vårat lager.

Magnus Possman
Kundserviceansvarig, Skruvat.se

Från början lite så, men man v&au[…]

Elpriset

Vattenfall, 2020 ………… […]

Tack :-)

Volvo V50 "Mr White"

Ja med den adra knoppen så, ja :)