Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kinetic
#563879
Hittade idag en oljefläck på garagegolvet.
Blev inte glad när jag hissade upp bilen, oljan kommer troligen från vinkelväxeln.
Är det någon som haft samma problem på en så pass (ny bil) ca 6000 mil.
Tur att man har 15 dagar kvar på nybilsgarantin.
Användarvisningsbild
av EjS
#563978
Jag har haft en oljeläcka på returloppet från turbo till motoren. En dålig packning tydligen. Iom. det sittar på baksidan av motorn var det en lång reparation. Garantin löpte ut ett par månader innan läckan men fick först 50% goodwill - sedan 75% när räkningen skulle betalas.

Tilsammans med återkallelser, kvalitetsproblem, och diverse garantireps under de första 8000 mil är jag långtifrån imponerad! Även om körglädjen är bra.


VH Esben
V60 2011 byte av kondensor

Hål i kondensorn efter påhälsning[…]

Innerbackspegel lös

Hm, känns ju spontant väldigt krån[…]

C70 -07, innertaket släpper

Har inte koll på c70 men de bilar jag har se[…]

Har ägnat en stund åt felsökning[…]