Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Skorpan1
Jag har en 2001 S60 med Volvo RTI GPS system dock är det Cd läsare i den tyvär inte DVD läsare fr RTI,
Så mina frågor är:
Går det att byta ut CD läsaren för RTI till en DVD läsare?
Och om det inte gör det så vet någon vart man kan få tag på så nya skivor som möjligt för bra pris tror volvo tog 2000kr för dom.
Är det någon som har RTI CD skivLiggand om Ja hör av er ang vilket år och Pris.
Och Vet någon ang skärmen som är en 2001 den mindre för 2003-2004 kom den bredare skärmen.
Om det går att byta den rakt av, den lilla är 14 cm medans den nyare större är 7,5cm.

?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Tacksam för svar Skorpan1.
Användarvisningsbild
av johnnype
Skorpan1 skrev:Jag har en 2001 S60 med Volvo RTI GPS system dock är det Cd läsare i den tyvär inte DVD läsare fr RTI,
Så mina frågor är:
Går det att byta ut CD läsaren för RTI till en DVD läsare?
Och om det inte gör det så vet någon vart man kan få tag på så nya skivor som möjligt för bra pris tror volvo tog 2000kr för dom.
Är det någon som har RTI CD skivLiggand om Ja hör av er ang vilket år och Pris.
Och Vet någon ang skärmen som är en 2001 den mindre för 2003-2004 kom den bredare skärmen.
Om det går att byta den rakt av, den lilla är 14 cm medans den nyare större är 7,5cm.

?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Tacksam för svar Skorpan1.
Lite rörig frågeställning men jag försöker svara så bra jag kan här!

1. Nej, du kan inte byta CD -> DVD "rakt av". Det innebär då även byte av alla kabelmattor som har med RTI att göra samt CAN bussen kommer inte att acceptera bytet. Det betyder t.ex icke fungerande rattknappar för RTI, ingen ljuskontroll på skärmen, m.m.

2. Den lilla skärmen som kom på S80 99 fram till V70 -2001 kan inte bytas mot den större Wide skärmen som kom 2002. Om du inte byter allt till RTI-DVD enligt svar #1 först.

//johnny
Användarvisningsbild
av volvos60turbo
Skorpan1 skrev:Ingen som har köpt 2011 skivor och uppgraderat RTI med dom och kan beskriva skillnaden...
Selv har jeg en s 60 2002 mod med bred- skjerm men hadde bare 2002 vers av dvd kartet,kjøpte meg 2010 vers og det var betydelig bedre versjon med trafikkinfo bla.... :mrgreen: Hadde 12000mil service og fikk oppdatert all programvare i bilen gratis,dette gjorde også sitt til at noe nytt dukket opp på min rti.Men desverre er disse oppdaterings skivene svine dyre,så veldig få kjøper de.Volvo parts er ikke billig,og de burde sette ned prisen fort som f..n!! ?:-/
Användarvisningsbild
av johnnype
Skorpan1 skrev:Ingen som har köpt 2011 skivor och uppgraderat RTI med dom och kan beskriva skillnaden...
2010 -> 2011 gav ingen större skillnad förutom att några nya rondeller fanns med.. men det är ju lixom det som är skillnaden! Ingen ny mjukvara på skivan detta år.
av Skorpan1
Finns det någon som har skivor liggande eller har RTI skivor model CD INTE DVD....
Som man kan få prova och se om den fungerar. skulle vara tacksam för svar.

Maila mig: [email protected]

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]