Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av aneben
Jag upptäckte att fälgkorset som ligger under bagaget i min XC70 -08 inte passar till hjulbultarna. Bultarna som sitter på är 17mm och fälgkorset är 19mm. Fälgarna är original XC 16" -08.

Till saken hör att när jag köpte bilen så fick jag med vinterdäck på 16" denzel fälgar och jag fick även med en uppsättning hjulbultar till dem som nu råkar vara 19mm.

Kan det måhända vara så att det blivit förväxlat någon gång så det sitter fel bultar på.

En annan skillnad mellan bultarna är att de med 19mm även har lös kona och är något längre.

Hur ser era bultar ut?
Användarvisningsbild
av hollan
helt rätt det har blivit förväxlat till dina orginal fälgar skall du har bultarna med lös kona och 19mm skalle risken med dom bultarna du har på nu som är till dina icke orginal fälgar är att dom inte har samma stigning på konan och får förliten anliggningsyta = bultarna kan lossna hade jag varit i din kostym hade jag skiftat bultarna omgående
av aneben
Hehe, det är inte ett vanligt fälgkors. Jag bara kallade det så för jag vet inte vad det heter, som ett spärrskaft fast utan spärrfunktion och med fast hylsa.

1 felkod kommer upp! Inget mer. Det har testats s&[…]

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]