Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kamilenski
Undrar vad folk tycker om bilen? Nästa år ska vi byta och det står mellan nya V70 och V60.
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: flyttad till rätt forumsdel
av pak7
Det beror nog på vad man är ute efter.ska man lasta så är den trång! 2stora resväskor får med nöd plats om man tar bort rullgardinen eller vad man ska kalla den.körmässigt så är v60 mycket mer spännande än 70 då den är lite sportigare.mina r-design stolar är inte sämre än sportstolarna som satt i min förra V70 oceanrace 02.tycker att de är likvärdiga.(sköna och stadiga).
Vägljud är det en del av- lite trist, men inget man inte kan leva med.
Annars en trevlig bil helt klart.var inne på V70 r-design först men tyckte mer om v60 då den kändes lite roligare-det gör inte en V70 tycker jag.
av kamilenski
Provocative skrev:Om du ställer frågan i rätt foru
m så får du säkert fler svar från folk som i dag, äger dessa bilar du funderar på :wink:
Jag lade inte märke till den nya platsen ;)
Tack för flytten :)
av Lazy
Jag har nu kört 1700mil med min V60 D3 och jag har ingenting att klaga på, irriterade mig på knäppljudet från backspärren i början men har nu vant mig vid det.

Tycker nog att det bästa med den är komforten, underbar att köra vid långkörningar.

Har lastat en hel del grejer + barnbarn med barnstol o barnvagn till sommarstugan i sommar och det har också funkat bra.

Bensinförbrukningen just nu på 0,59 bland. körning (mätt vid pumpen) är jag också nöjd med.

Så här lång är jag mycken nöjd med min bil. :lol:
av kallessida
Ynot skrev:Jag har nu kört 1700mil med min V60 D3 och jag har ingenting att klaga på, irriterade mig på knäppljudet från backspärren i början men har nu vant mig vid det.

Tycker nog att det bästa med den är komforten, underbar att köra vid långkörningar.

Har lastat en hel del grejer + barnbarn med barnstol o barnvagn till sommarstugan i sommar och det har också funkat bra.

Bensinförbrukningen just nu på 0,59 bland. körning (mätt vid pumpen) är jag också nöjd med.

Hur mycket drar den då när du tankar Diesel :)? ledsen men du bjöd in till den ;)
av kamilenski
kallessida skrev:
Ynot skrev:Jag har nu kört 1700mil med min V60 D3 och jag har ingenting att klaga på, irriterade mig på knäppljudet från backspärren i början men har nu vant mig vid det.

Hur mycket drar den då när du tankar Diesel :)? ledsen men du bjöd in till den ;)

:-)-)
av Lazy
kallessida skrev:

Då det är min första diesel på 40år och 12st bilar så bjuder jag på den :-)-)
3G släcks

Hur många sim-kort finns i bilen? Två […]

1998 nissan micra k11 bensin.

Trasig Renault Scenic

Varit ute och grejat lite idag också. Kö[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

Vi bilägare skriver 2025-05-05 följande:[…]