NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nosslrak
Hej!

Mitt första inlägg och mitt första dygn som Volvoägare, har haft olika modeller inom VW tidigare.

Nu till frågan.

Inför vintern tänkte jag montera 230V-uttag i kupén. Ser inte ut att vara några större bekymmer med monteringen enligt anvisningen - http://accessories.volvocars.com/Access ... /V50,_2010 Blir dock lite fundersam, över texten:
Obs!
Punkt 1-24 gäller bilar med 5-cyl. bensinmotor (B5244, B5254T)
Punkt 25-51 gäller bilar med dieselmotor (D4204T)
Inget om "min" bil, en V50 2.0F. Tips/råd?

Tack!
av kallessida
Kan du tanka BENSIN eller kan du tanka DIESEL i din bil utöver ETANOL ;)? jag hade chansat på nr 1 så kör du på beskrivningen för bensinaren!
av nosslrak
Ettan kändes given från första början men sen började man fundera och klura, vilket inte alltid är så bra... :)
av nosslrak
Någon som lyckats med att installera ett kupéuttag genom att följa instruktionen från Volvo (se länk i början av tråden)? Inte många rätt skulle jag vill påstå, iofs jag har inte en V50 med 5 cylindrar som instruktionen avser, men det är den enda instruktionen jag hittar och skillnaderna bör inte va så stora kan man tycka.

Dessutom:

När jag rev sidpanel, där också nyckelströmbrytaren för airbagen sitter lossnade kontaktstycket från strömbrytaren och nu uppmanas jag boka service enligt färddatorn pga att airbagen är avstängd. Förmodar att jag sluppit detta om jag tagit bort minuspolen från batteriet innan jag påbörjat arbetet.

Går det att släcka varningen för airbagen utan att behöva boka tid för service? Har testat metoden för att släcka servicelampan men det hjälpte inte. Skulle det fungera med en OBD plugg och tillhörande mjukvara i datorn?

Tack!
AWD-bekymmer

VI tog lös haldex-styrdonet DEM. En indikatio[…]

nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]

ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]