Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kanske skum fråga men men. :oops:
Har fått ett knirr knak knarr i stolpen vid vänster axel förarsidan (kanske den heter b stolpen?) Låter när förardörren är stängd och typ vid när man gasar o bromsar.
Har jag förardörren öppen så hörs inget!?
Kan det vara att karossen rör sig (har kommit helt plötsligt) eller nån som vet mer eller kanske haft samma?. Inget glapp i dörrens gångjärn

Bil s70 -98 GLT

Mvh Thomas
Senast redigerad av 2 Nexus, redigerad totalt 0 gång. Anledning: flyttar till rätt forumsdel
av V60D5AWDPolestar
Hej,

Kan det vara någon dörrlist som har blivit
skadad?
av T-rex
V60D5AWDPolestar skrev:Hej,

Kan det vara någon dörrlist som har blivit
skadad?
Hej!
Har syna alla lister o dragit i dörren vickat svängt o ryckt i den utan att det låter, däremot så märkte jag nu ikväll att om jag drar igen dörren så att den nästan hamnar på andra sida så blir det tyst :?: :oops: Va e detta ? Å andra sidan de e en 98, kanske ska va lite knirr o knak i bilen :D ja drar igen dörren hårdare istället så får vi se det som en lösning :D

Tack för svar, Thomas
av 2444ever
Du har ju redan fått en del svar, och själv konstaterat att det förmodligen är dörren.
Men läste din tråd tidigare idag och tänkte då att det måste vara något i dörren, hade nämligen själv av "klädseln" på B-stolpen igår (förmodar att vi har samma konstruktion) och har svårt att tänka mig att något där skulle börja knirr-knarra, såvida man inte sprayat något medel på någon skarv - kanske kan orsaka något.
Någon list i dörren som kanske sitter tajtare när du våldför dig på dörren?
Hej igen,

Verkar skumt, jag hade en V50 som ljudet från höger framdörr
ökade mer än normalt vid farter över 100km/h, ljudet försvann
i princip helt i dessa farter när jag slog av fläkten eller öppnade lite
på ett av bakrutefönstren. Antagligen så var luftevakueringen eller listerna
dåliga (eller nått annat).

Märker du någon skillnad i olika farter? Om du öppnar ett fönster i fart, vad händer då?
Ta tag i klädseln till dörrpanelen längst ned längst bak, har den lossnat från dörren där knakar det lite typ i gupp. På min har säkerhetsbältet klämts mellan dörren- b stolpen och brutit loss clipshållaren från dörrpanelen. Köp nya clips (7st) och en tub lim som kan limma fet plast, ta loss panelen så ser du var felet är....om det är samma som för mej
Vårda v90 2025

Tackar ,har folierat lampor, takkant och trö[…]

installera dragkrok

@Wallner77 , Hade halt utan tvekan köpt en o[…]

Det pratas om att adaptiva farthållaren anv&[…]

Ingen bromsvätska

Har du provat lossa rören vid huvudcylindern[…]