Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MGreen
Har en V70 2,4 170hk 2001.
Bilen laddar ur batteriet över en helg. Batteriet är nytt och fulladdat. Larm sirenen som jag trodde var boven är bortplockad men problemet återstår.
Har provat att strömmäta på batterikabel för att plocka säkring efter säkring för att se var problemet ligger dock utan resultat. Har ett strömurtag på 0,5 A när jag mäter i bilen. Bilen har stått orör i 30 minuter innan jag har mätt. Har plockat säkringarna i motor rummet och vid förarplatsen. Finns det fler säkringsställen eller någon förbrukare som har konstant ström utan säkring?

Någon som varit med om något liknande?

/Mattias
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Lagt till bilmodell i rubriken
av Provocative
Du har säkringar i bagaget oxå. De sitter bakom panelen till vänster. Tyvärr kan jag inte komma med tips på vad du ska kolla :(
Användarvisningsbild
av wissel
Påminner mig om när en låskista hö.bak inte funkade. Låg o drog ca 0,5 a.
Funkar dina dörrars lås, resp. huv o baklucka ?
:P
av MGreen
Tillägg: När batteriet är urladdat så räcker det med 10 minuter med laddaren påkopplad för att bilen startar som om batteriet är fulladdat. Blir tokig på det här!
Användarvisningsbild
av wissel
Hur gjorde du när du "plockade bort" Sirenen ?
Säkring eller ?
När du låser o larmar på får du kvittens med ljus låång blinkning osv ?
:?:

Lagret på ingående axeln I växell[…]

Vägmätare saknas

Aha, tack Spock, det förklarar det! Jag trodd[…]

240 startar inte

😀😀😀

Upptäckte vid hjulskiftet för ett tag […]