Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Janski
Som rubriken bilen rycker vid gas på drag vid körning. Köpte bilen idag och killen sa att efter motortvätten så börja den rycka vad ska jag börja kolla ? vill ha lite tips och ideer. Jag har ju kört bilen en bra stund då borde ju fukten släppa eller?
Bilen funkar skit bra när jag gasar stilla stående och hur bra tomgång som helst. Eller är det nått annat tex spjällhuset.

Väldigt tacksam för svar Mvh Janne
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Det finns exempelvis 2 komponenter som inte tål motortvätt, det är tändmodul och LMM. Sedan kan ju andra komponenter ha fått fukt i sig.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av gammalvolvo
Hej! Kolla så att alla tändhattar sitter som dom ska, vid behov skruva bort fördelarlocket och torka ur det ordentligt om det mot förmodan har fukt i sig. Kolla vacumslangar och kontakter, inte omöjligt att någon slang släppt av det hårda trycket vid motortvätt. Jag förmodar att det användes högtryck.

Mvh, Lasse
av Janski
gammalvolvo skrev:Hej! Kolla så att alla tändhattar sitter som dom ska, vid behov skruva bort fördelarlocket och torka ur det ordentligt om det mot förmodan har fukt i sig. Kolla vacumslangar och kontakter, inte omöjligt att någon slang släppt av det hårda trycket vid motortvätt. Jag förmodar att det användes högtryck.

Mvh, Lasse
Jag ska göra detta, som sagt föra ägaren som säger att han har motortvättat den så jag ska gå igenom den imorrn. Hoppas det släpper kanon bil annars för bra pengar.
av nightrunner
Jag har fortfarande problem med min, den stryper och durrar till när man drar ur den , men smyger man upp farten tills man håller fullt och turbon laddar fullt då gå de bra,,
Ska byta bränsletrycksregulator och hoppas de e de felet
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Har du bytt bränslefilter nyligt?

Mvh GK
av *pettson*
nightrunner skrev:Jag har fortfarande problem med min, den stryper och durrar till när man drar ur den , men smyger man upp farten tills man håller fullt och turbon laddar fullt då gå de bra,,
Ska byta bränsletrycksregulator och hoppas de e de felet
Måste vara bättre att mäta upp bränsletrycket innan ett byte? Uttag för det finns på railen till spridarna.

Hej! Jag har ett märkligt problem med min V[…]

Råd vid punktering

Pumpa och kolla trycket efter en halvtimme innan d[…]

EX60

Jag har byggt flera stycken. Det stör mig at[…]

Nästa elbil från Volvo?

Vi har nu lagt in EX60 i forumet så vi forts[…]