Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V Olovsson
Ja, det är väl bara erkänna... jag är pet-pedant.
På min -05 så har stänkskyddet legat och skavt mot lacken på vänster fram. Lacken är bortgnuggad där på en liten fläck, är det så för er andra eller är mina stänkskydd felmonterade?

Jag är inte första ägaren på bilen så jag kan inte säga vem som monterat dem men troligen är bilen såld med skydden.
Eftersom jag har garanti kvar på bilen så borde jag väl kunna ta upp detta vid servicen?
Användarvisningsbild
av ER
Det skall sitta en liten plasremsa mot lacken där och mina går inte emot lacken alls utan ligger lite ifrån.
Användarvisningsbild
av G-kraft
Klaga så gott du kan, men om volvo märker att de är felmonterade av en ägare till bilen så är inte detta deras fel och då kommer de säkerligen att be dig stå för kostnaden om de ska lackera om vid just den delen,,,

men man vet aldrig, du kan få en riktigt snäll och sjysst personal på verkstad som ordnar problemet till dig utan kostnad eftersom du har garanti kvar...men kontakta tidiga ägaren och fråga om det var han som monterade de....
av V Olovsson
G-kraft skrev:Klaga så gott du kan, men om volvo märker att de är felmonterade av en ägare till bilen så är inte detta deras fel och då kommer de säkerligen att be dig stå för kostnaden om de ska lackera om vid just den delen,,,

men man vet aldrig, du kan få en riktigt snäll och sjysst personal på verkstad som ordnar problemet till dig utan kostnad eftersom du har garanti kvar...men kontakta tidiga ägaren och fråga om det var han som monterade de....
Nej, hoppar nog över det... han har lämnat in, tagit ner skylten.... :???:
Användarvisningsbild
av G-kraft
V Olovsson skrev:
G-kraft skrev:Klaga så gott du kan, men om volvo märker att de är felmonterade av en ägare till bilen så är inte detta deras fel och då kommer de säkerligen att be dig stå för kostnaden om de ska lackera om vid just den delen,,,

förstår inte vad du menar,,,men ingen fara hehe....
av Mikael G
Som sagt om det är originalmonterat så sitter det en bit genomskinlig plastfilm mellan stänkskyddet och skärmen som ska hindra att stänkskyddet nöter mot lacken. Om det inte har börjat rosta redan så är det ju ingen stor grej, bara att lossa stänkskydden göra rent noga och inhandla plastfilmen och sätta dit. Din färgbättring kommer med största sannolikhet inte synas alls under plastfilmen.
Användarvisningsbild
av Danneman
G-kraft skrev:
V Olovsson skrev:

förstår inte vad du menar,,,men ingen fara hehe....
Tror han menar att han har gått vidare... typ död.
Felkod 322 - B230f LH2.4

Ja precis. Helt införstådd med hur syst[…]

Halloj på er! Försöker hjälp[…]

Hur ska jag ha instrumentet inställt nä[…]

Kan det vara grenrörsläckage? Eller l[…]