Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Simon89
Skulle byta hjullager på min s60 01 och självklart har låshylsan pajat så den greppar inte.

Frågade volvo om hjälp (om man nu kan kalla de hjälp) dom förklarade att jag behövde en lapp som han då vägrade förklara hur den såg ut eller vad de var för kod ( som jag sedan fick reda på efter jag hade läst på forumet här) för att få en ny nyckel.
Men som jag förklarade för honom jag har ingen lapp vilket personen besvarade med -då får du borra skratt.
(gick ut fly förbannad)
vart kontakt med en till bilfirma och en däckfirma som antingen bett mig fråga någon annan eller inte ens komma. känns som man får ta tag i de själv.

då jag läst runt lite så är detta ganska vanligt och hade jag vetat de från början hade jag aldrig använt dom.

Undrar om någon har nå bra tips än o borra känns ganska meningslöst då skiten är härdad.
har provat och slagit på en hylsa men de greppar inte. och hur bra går de igentligen och svetsa i bulten?

Far min hade fått gjort på sin 855:a att han fick slå ett spår i bulten och knacka loss dom? ska ut till han idag se om man får los skiten. :)
Var inne på en gummiverkstad i våras för att få ny slang till skottkärran och då hade de fått in en v70 där med låsbultar som var kass.
På denna verkstaden hade de en ihålig engångshylsa som de svetsade fast för att undvika att skada fälgarna och sedan körde de bara av den med muttermaskinen. Vanligt enligt dem att de fick göra så och väldigt odramatiskt, märkligt att ingen ville hjälpa dig.
Okej tycker jag med är märkligt. ska ringa runt lite nu tänkte jag annars blir de ner till jobbet och svetsa är lite svårt just nu då de är stängda grindar pågrund av semestern :( men löser sig nog alltid :)
Du kan lyckas med en härdad 19 mm hylsa som du slår på med en slägghammare, det gäller bara att vara bestämmd i slagen och se till att du får på den rakt. Ta sedan ett spärrskaft som du förlänger med ett rör eller liknande så kommer du att med största sannolikhet att få bort den. Jag gjorde det i våras när vinterdäcken skulle av. Kommer inte att köra med låsbultar mera. / Clas 8)
Hade samma problem för några veckor sedan och pratade med ett gäng verkstäder som inte var spec sugna på att hjälpa mig, de sa även att det ofta var svårt att få svetsen att hålla om muttrarna sitter hårt, ( mina gänger hade dragit sig och de satt som berget) fick kontakt med en kille på Bilia i kungälv som körde varianten med en större hylsa som han bankade på och det funkade fint, 400 spänn kostade det med inget meck med svets och de risker som finns då. lycka till
Stefans 968

Nya skivor i fram monterade. IMG_1301.jpeg Bes[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Du tolkar skrivningen på fel sätt. Ga[…]

Update: blir inte den bilen jag har länkat bl[…]

När byttes bränslefilter senast?