Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Svempa33
Hej på er.

Är det någon som vet hur man byter reglaget i instrumentbrädan till kupefläkten. Det har blivit glapp och
fläkten lever sitt eget liv. Om det inte är alltför komplicerat så tänkte jag prova att byta själv.

Tacksam för svar.
av JacobV40
Hej!

Håller på och pular med detta på min egen bil nu. Om den lever sitt eget liv, dvs. åker berg- och dalbana eller hittar på allehanda hyss antar jag att det är fläktmotståndet som gett sig, sålunda inget glapp. Finns bra trådar här som visar hur man byter fläktmotstånd, antingen hela motståndet inkl. kylfläns, eller löda dit motståndet på flänsen själv, vilket är billigast men tar lite längre tid. Se http://www.rytterqvist.se/trasig-flakt-volvo-v40

Är det så att det är fel på styrenheten så är den enkel att byta men dyr att köpa. Återkom med feedback på hur det går!

Mvh Jacob
av broman
JacobV40 skrev:Hej!

Håller på och pular med detta på min egen bil nu. Om den lever sitt eget liv, dvs. åker berg- och dalbana eller hittar på allehanda hyss antar jag att det är fläktmotståndet som gett sig, sålunda inget glapp. Finns bra trådar här som visar hur man byter fläktmotstånd, antingen hela motståndet inkl. kylfläns, eller löda dit motståndet på flänsen själv, vilket är billigast men tar lite längre tid. Se http://www.rytterqvist.se/trasig-flakt-volvo-v40

Är det så att det är fel på styrenheten så är den enkel att byta men dyr att köpa. Återkom med feedback på hur det går!

Mvh Jacob

Vet du vad det kan vara för fel på min Ecc, ingenting funkar när man startar bilen, den gröna lampan står bara och blinkar sen när bilen blir varm ca 87-90 grader, så hoppar den i gång, som att det inte va något fel på den, och elfläkten hoppar i gång strax efter, Har du någon aning va det kan vara för fel?

Mvh Broman
av JacobV40
broman skrev:Vet du vad det kan vara för fel på min Ecc, ingenting funkar när man startar bilen, den gröna lampan står bara och blinkar sen när bilen blir varm ca 87-90 grader, så hoppar den i gång, som att det inte va något fel på den, och elfläkten hoppar i gång strax efter, Har du någon aning va det kan vara för fel?

Mvh Broman
Kan tyvärr inte hjälpa dig där, Broman, men kanske nån annan på forumet?

/Jacob

Men herrejävlar, åk till lokala verksta[…]

Har kvar lite i denna 20250812_111420.jpg F&arin[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Vingen sitter med clips och dubbelhäftande, m[…]

Hej! Efter att pluggat in bilen i en felkodsl&au[…]