- tor 28 jul 2011, 18:24
Jag har en Volvo 740 -88 med en B230F motor. En morgon startade inte bilen, dagen innan var den lite motvillig att vara igång men inte att starta.
Jag har testat följande efter läst i andra trådar på forumet, inget har löst problemet:
Kollat så att bensin matas in i motorn. Det gör det.
Kollat gnista. Den gnistar (Noterade även att tändstiften blivit blöta av att dem repeterade start försöken).
Jag har bytt tänd-modul (Efter rekommendation från min Far).
Jag har prövat att starta med startgas och den tänder inte ens till.
Kollat så att Kamaxeln rör på sig. Det gör den.
Har köpt nya men inte bytt tändstift (dem gamla var knappt ett år men fick lära mig att den kan ha pajjat pga att dem är blöta).
Gjort bilen helt strömlös för att få bort eventuella start spärrar (inte testat att starta bilen än dock).
Jag vet inte vad mer jag kan göra, skulle vara tacksam för tips och råd.
Jag har testat följande efter läst i andra trådar på forumet, inget har löst problemet:
Kollat så att bensin matas in i motorn. Det gör det.
Kollat gnista. Den gnistar (Noterade även att tändstiften blivit blöta av att dem repeterade start försöken).
Jag har bytt tänd-modul (Efter rekommendation från min Far).
Jag har prövat att starta med startgas och den tänder inte ens till.
Kollat så att Kamaxeln rör på sig. Det gör den.
Har köpt nya men inte bytt tändstift (dem gamla var knappt ett år men fick lära mig att den kan ha pajjat pga att dem är blöta).
Gjort bilen helt strömlös för att få bort eventuella start spärrar (inte testat att starta bilen än dock).
Jag vet inte vad mer jag kan göra, skulle vara tacksam för tips och råd.
- By RonnieLkpg