nightrunner skrev:har kollat allt,, å då menar jag ALLT , men får inte turbor att ladda som den ska,, har kopplat in en strypventil nu och de blev en jävla skilnad, , men den visar fortfarande att den får för lite soppa när turbon börjar ladda så ja tordes inte gasa så mycke,, väntar på ett nytt chipp nu så få vi se vad som händer,, annars blir de till att skaffa större pump, större spridare och större tryckrör,
Hjälper det inte med nytt chip så lär du börja fundera på om lmm, motortempgivare och sånt funkar som det ska. För så länge du inte bytt till ett chip som kräver större spridare och såna så ska ju inte såna modifieringar krävas för tt den ska gå bra. Pump kan väl förstås vara bra att byta om den börjatr gå långt för då sunker ju pumpens flöde och då kan dem börja gå snålt.
nightrunner skrev:hur mycke ladd tål org topppackning och motor i övrigt??
Sånt går inte att ge ett rakt och definitivt svar på. Packningen som sådan hänger ju med upp till 500hk utan större bekymmer mad original bultar. Med stummabultar håller den för mer än så förutsatt att motorn gårsom den ska och det är en vettig mapp. Annars kan man skjuta den på väldigt låga laddtryck/effekter.
Den andra begränsade faktorn är vevstakarna som kröks eller går av någonstans mellan ungefär 0,5 och 2 bar. Men vilket tryck dian stakar tål i din motor som ska släpa din bil med din körstil kan ingen tala om med säkerhet. Det är ingen komst att köka stakar på original laddtryck, men å andra sidan finns det dem som laddat mycket mer än vad som "ska" gå och det har hållt... ett tag i alla fall. Man brukar säga att 1,2 är max med original stakar, men det är en sanning med modifikation egentligen. Högt laddtryck på låga varv är ett säkeret kort när det gäller att krökarna originalstakar. Folk som köper billiga pysventilr för stt kunna ställa laddtryck och som vill få upp trycket brukar kunna få lära sig att ventilen är billig - till skillnad från raset den kan orksaka.