Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ok3084
Hej,

Fick idag ett förslag för service avtal, tänkte höra med Er här vad ni tycker samt har några frågor ni säkert kan svara på.

Vad betalar ni för månadskostnad och vilken bil model har ni?
Är det värt att skaffa service avtal om men endast kör max 1500mil/år?

Jag skulle ungefär få betala 260kr/månad bunden 36mån, är det ett bra pris? själv har jag ingen aning?

Vad kostar service runt om i landet, skiljet det mycket kan ni ge lite info vid 6000mil, 9000mil, 12000mil

Stort tack på förhand.

Mvh
av Cox
Jag kan bara rekomendera detta avtal hur bra som helst, då intervall tillägg igår inklusive kamrem.Lånebil under tiden bilen är påverkstan själv tecknade jag ett grundat på 3000 mil per år till priset av 235 kr per månad. Vilket gör 2820 kr per vet inte om man kan serva bilen billigare.
Användarvisningsbild
av epostaren
Jag har en V70 II 2,5FT MY11 och jag har Servad hela vägen Extra för 199:- per månad. Har betalat 60:- per månad för bara däckbyte o förvaring på annan däckverkstad och 44:- per månad för assistans förut, så nu kan man säga att jag får service o lånebil m.m. för 95:- per månad, vilket är otroligt billigt!
Innehåller:
Serviceavtal 3 år
Fri assistans i 3 år
0:- i självrisk vid stenskottslagning
Personlig servicetekniker
Mjukvaruuppgrad. vid service
Serviceinkallelse
Däckhotell med förvaring, däckskifte, service, däcktvätt och däckskiftesinkallelse
Liten hyrbil (värde 400:-/dygn) ingår vid service

Även jag rekommenderar ett serviceavtal...
Användarvisningsbild
av Camel
På min leasingbil 2,5FT MY11 finns avtal baserat på 2250 mil/år och 36 månader som kostar 396 kr/mån (4752 kr/år) som omfattar följande:
-Originalservice enl. program
-Intervalltillägg vid service
-Hjulskifte vår och höst
-Hjulförvaring + hjultvätt
-Helrekond år 2 och 3
-Hämta lämna i samband med service på flyget (där jag bor)
-Fri lånebil vid service, max 5 mil, exkl. drivmedel
-Självriskeliminering vid stenskottslagning av vindruta
-Personlig servicetekniker
-Mjukvaruuppdatering vid service
-Assistans i 3 år
-Nybilsgaranti 3 år (istället för 2 år)
Få se om körsträckan räcker. Om jag höjer tll 3000 mil/år kostar det 539 kr/mån (6468 kr/år) istället.
Priserna är inkl. moms.
av lobbysleeper
135kr/mån i 3 år på min 2.5ft i samband med nybilsköpet.
1700mil/år.

det priset är jag nöjd med. Och känns verkligen skönt att ha servicarna betalda när det är dags.
Användarvisningsbild
av Camel
Camel skrev:På min leasingbil 2,5FT MY11 finns avtal baserat på 2250 mil/år och 36 månader som kostar 396 kr/mån (4752 kr/år).......
Avtalet omfattar ett serviceavtal samt ett avtal med tilläggstjänster som t.ex. helrekond, hämta-/lämnaservice, etc. Serviceavtalet kostar 260 kr/mån (3120 kr/år) för 2250 mil/år under 36 mån och tilläggstjänsterna kostar 136 kr/mån (1632 kr/år). En del av tjänsterna som t.ex. assistans får man i regel även utan serviceavtal om man servar bilen med original Volvoservice.
Efter att ha läst de olika inläggen verkar ett serviceavtal kosta runt 0,90-1,40 kr/mil (troligen beroende på lite olika tröskeleffekter pga mil/år i relation till kalenderår samt ev. omfattning av kringtjänster förutom service). Det får väl anses vara ett ok pris. Det borde iaf inte bli dyrare än att köpa service vid varje tillfälle utan avtal.

Är det inte på V50 som EVAP-ventil och […]

Vilken storlek ska det va på bromsskivor fra[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&[…]

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]