Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Perra N
Haveri på handbromsen på en V70 2,4T -02 med 77505 km på mätaren. Och givetvis ingen goodwill från återförsäljaren. Haveriet medförde att klacken på utsidan av spindeln knäcktes av (vid wirehävarmen) vilket medför att delarna som behöver bytas är följande: spindeln vä bak, hävarmen, backarna bägge sidor, monteringssatsen och vänster handbromswire. Är det någon här som är Volvo-anställd som vet vad dessa delar kostar på ett ungefär? Någon som vet om det är enkelt att få loss alla bultförband och bussningar?
Man vill ju helst kunna ge ett ungefärligt pris till den stackars Volvoföraren. :wink:
Användarvisningsbild
av CarMan
Perra N skrev:Man vill ju helst kunna ge ett ungefärligt pris till den stackars Volvoföraren. :wink:
Ska du privat eller via ditt företag laga en bil åt nån?

Mitt tips är att ringa det stället där du tänker handla delarna, så kan du lämna ett exakt pris på matrialet ialla fall.
av Perra N
Eftersom det är en kompis tänkte jag försöka att hitta en begagnad spindel, och köpa de andra delarna nya. Men jag kollade i Autodata, och de anger ingen reparationstid, så jag vet inte alls hur mycket jobb det är med spindeln.

Tvättat! Dock är den nog smutsig vid hem[…]

Som titeln lyder, Köpa v60 "VEA" […]

Har ett problem med min fjärrlåsning me[…]

Volvo V70 2008 2.0 F

Tja! Har tänkt rycka bakersta ljuddämpar[…]