Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mickexc90
Hej på er,

Ny här på forumet och förstår att här finns det en hel del duktigt folk! Jag behöver lite hjälp av er. Är sugen på en XC90 V8 och har hittat en 2005.a.

- Bilen har gått 17.400 mil
- Senaste service 14.800 mil

Sen 5.000 mil har bilen enligt serviceboken gått ca 2.500 mil mellan service vilka är gjorda på ett och samma ställe, Bra Bil i Väsby. Mao ända tills killen som nu har den och som bor i Göteborg. Han har alltså inte servat bilen under sin ägo. Dags för en ganska stor service nu då?

Bilen har även haft 7 ägare under åren, kan dock vara bilfirma inblandade, ej hunnit kolla detta ännu.

Han begär 155.000 för bilen.

Har haft en XC90 2.5T 03 men antar att V8 skiljer sig en del avseende serviceintervall/kostnad?

Blocket länk: http://www.blocket.se/vi/34385919.htm

Så, vad tror ni..?
av Mickexc90
Tack för svaret. Läste en hel del poster men det verkar vara ett ganska ovanligt fel? Men man kanske kan pruta lite med det..;-) Säljaren skickar med motor/vxl garanti till 20K mil (blockets beg försäkring).

I övrigt då, vad tyckte du (ni) om bilen? Jag e lite sugen på den...
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Mycket bil för pengarna. Vet ej men på den "vanliga" Volvo så är det kamremsbyte vid 18000 mil och inte direkt billigt. Enda nackdelen jag ser är ju förbrukningen, men du kanske struntar i den och om den är fin så slå till.

Mmm, det är inte längre som med Volvo 24[…]

Jag har fått till mig av phoenix gold sj&au[…]

Har det gått så illa att du inte kan l[…]

måste kolla oem settings idag...ser på[…]