Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jo det hela började idag när ja va ute å körde min dagliga runda å tittade på folk,bilar osv, iaf kommer ja till en korsning å bilen börja "hoppa",skaka,rycka utav bara fan sen dog den å oljelampa, batterilampa å bromslampa tändes, stänger på tändningen väntar 2 sekunder å vrid på igen startar hoppar till skakar å dör, å så håller den på, så jag väntar typ en halvtimme startar direkt går lite halvryckigt kommer 100 meter sen samma sak igen.. Efter en halvtimme får ja igång den igen å den går ganska normalt å ja kör hem å det hoppar å skakar å när ja är nästan hemma ca 70 km/h ryker det ganska mycket blårök, så min fråga lyder följade, vad är det för fel på min bil? jag har alltid kört lungt med den, aldrig sladdat å lekt.... den hade samma problem för nått årsen men sen gick den normalt igen.... någon som kan hjälpa mig? nån som vet vad som händer???? är tacksam för all hjälp ja kan få!!!!!! :???:

Det är en Volvo 240 gl 1988 B230f-motor

PS, Har beställt ny bränslepump och bränslefilter!!

Tack på förhand / Tobbe
volvoyamha skrev:Kolla vad du har för felkoder!

Mvh anders
Ok hur gör jag det? kan tillägga att ja startade den igen å då gick den helt felfritt :/ ja undra va det kan va

Mvh Tobbe
Volvo 240 gl 1988 B230f-motor
Troligen har du en box som du kan läsa felkoder ur,

Öppna huven och ställ dej framför, då har du två torn, ett på höger sidan och ett på vänster,

Mellan framrutan och det högra tornet, (på fjädertornet)

Skall det sitta en liten svart box, finns den??

Mvh
volvoyamha skrev:Volvo 240 gl 1988 B230f-motor

Öppna huven och ställ dej framför, då har du två torn, ett på höger sidan och ett på vänster,

Mvh

Nej intw vad jag kan se iaf =/ hade den på tomgång nyss å då lät det som något klickande ljud hela tiden från motorn...
tobberebel skrev:
volvoyamha skrev:Volvo 240 gl 1988 B230f-motor

Mvh

Nej intw vad jag kan se iaf =/ hade den på tomgång nyss å då lät det som något klickande ljud hela tiden från motorn...
Har nu bytt bränslepump och bränslefilter med det verkar som luftmotsåndsreglaget är sönder drog ur sladden å nu går den iaf att köra annars bara dör den, den lever sitt eget liv men kan köra tills ja ska lämna in den iaf :lol:

Tack för alla svar. Har kontaktat bilia an[…]

AWD-bekymmer

VI tog lös haldex-styrdonet DEM. En indikatio[…]

nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]

ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]