Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Finnjävel
Bilen har gått lite halvtaskigt ända sen den köptes och haft lite småryckig gång.
Sen har den börjat rycka mer som om den bara går på 3 cylindrar när den får arbeta lite hårdare.

Har bytt lambdasonden, lmm, stift, tändkablar, rotor och fördelare

Började fundera på om den får för lite bränsle, så jag lånade en ställbar BTR och höjde trycket lite.
När man har strax över 4 bar på tomgång så går den riktigt bra...

Någon som har några ideer om vad som kan vara boven?
Om det var pumpen som var sliten så borde den väl orka ännu sämre med högre tryck?
Spridare som inte öppnar fullt?
tempgivare som ger fel signal?

Tacksam för ideer
av Finnjävel
Nej soppafiltret är nybytt så det är inte felet
Vid kallstart med original btr så går bilen knappt på tomgång, dör ibland, hackar när man kör.
Vid varm motor så har den bra tomgång men hackar och smäller vid acceleration
Användarvisningsbild
av gnestakalle
En tanke är att du har problem med någon eller några spridare, antingen spridaren i sig själv eller strömmatningen till den eller de.

Mvh GK
av Finnjävel
gnestakalle skrev:En tanke är att du har problem med någon eller några spridare, antingen spridaren i sig själv eller strömmatningen till den eller de.

Mvh GK
Ja jag hade själv samma fundering, körde spridartestet med själdiagnosen och alla knackar men det betyder ju inte att dom öppnar som dom ska.
För försöka låna ett gäng och prova.
Mvh
av Finnjävel
Wohoo nu har jag fått en felkod! : :-O)
2-3-2 på bränslesystemet, plus att laddtrycket har blivit sämre
Har tidigare provat att spraya den med startgas runt insug och turboslangar men inte fått nåt resultat,
men jag får ta en titt på intercoolern nu då

Hur kommer man åt den på bästa sätt?
Ta bort stötfångaren?

Så jag kollade kablaget och hittade ett kabe[…]

Volvo car UX

Fick min uppdatering igår. Vad jag inte fatt[…]

Enklast ksk att köpa en ny ljuddämp[…]

du kommer kunna köra dina bilar så l&au[…]