Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
Volvo brukar komma med nytt modellår nu under våren.
Är det någon som vet vilka förändrigar det kommer på modellår 2007 på V70.
Bra att veta om det är ide´att byta nu, eller om man skall vänta till våren 2007 när den nya modellen tydligen kommer.
Användarvisningsbild
av Jensen
INga större förändringar på 07, två nya färger som ersätter Dawn blå o
Ruby röd sen så har jag för mig att blinkers i backspeglarna skulle komma också.
Hade jag varit du hade jag väntat tills den nya V70 kommer.
av NCR
Jag som köpte den nuvarande versionen resonerar som så att priset är rätt så oslagbart på V70 nu, man får mycket på köpet och en modell där de flesta barnsjukdomarna är åtgärdade.

Denna tänker jag ha i ungefär 5 år (tills mitt trygghetsavtal går ut) och sen kanske man vågar köpa nya V70 som då fått ett tag på sig att fixa de saker som säkerligen kommer att visa sig är fel på den under de första modellåren.
av boeder
NCR skrev:Jag som köpte den nuvarande versionen resonerar som så att priset är rätt så oslagbart på V70 nu, man får mycket på köpet och en modell där de flesta barnsjukdomarna är åtgärdade.

Denna tänker jag ha i ungefär 5 år (tills mitt trygghetsavtal går ut) och sen kanske man vågar köpa nya V70 som då fått ett tag på sig att fixa de saker som säkerligen kommer att visa sig är fel på den under de första modellåren.
Samma tänk som NCR, tog ut min -06:a med trygghetsavtal i Januari i år, blir att införskaffa nästa ver. V70 när de gjort faceliften = Lackade midjelister (skämt). Volvo´s facelift = lackade midjelister om ca 4-5 år. Tecknade även jag trygghetsavtal.
av Steff 99
Om priset är oslagbart på 06:or kan diskuteras, man kan få en snikversion som man kallar limited, om man nu vill ha detta, men vill man ha en vettig motor så gäller att förhandla.
När jag köpte min 2,5T i början av -04 blev den billigare än en 170 hk med sämre utrustning.
Volvo alltid givit enorma rabatter om man bara stått på sig och då har man haft möjlighet att själv välja alla options, men detta annonseras det aldrig om
Senast fick jag nära 12% på priset plus vinterdäck på lättmetalfälg , det var mer än vad som kampanjades på modeller så som 140 hk.
Faran är att man luras att tro att man gör en bra affär när man köper kampanjmodeller, hur det är med detta får man reda på när den skall bytas in. :cry:
av NCR
Steff 99 skrev:Om priset är oslagbart på 06:or kan diskuteras, man kan få en snikversion som man kallar limited, om man nu vill ha detta, men vill man ha en vettig motor så gäller att förhandla.
När jag köpte min 2,5T i början av -04 blev den billigare än en 170 hk med sämre utrustning.
Volvo alltid givit enorma rabatter om man bara stått på sig och då har man haft möjlighet att själv välja alla options, men detta annonseras det aldrig om
Senast fick jag nära 12% på priset plus vinterdäck på lättmetalfälg , det var mer än vad som kampanjades på modeller så som 140 hk.
Faran är att man luras att tro att man gör en bra affär när man köper kampanjmodeller, hur det är med detta får man reda på när den skall bytas in. :cry:
Att köpa en bil är alltid en dålig affär hur mkt man än försöker intala sig nåt annat. Hade jag nu velat ha en dyr 2.5t och behövt intala mig att den inte drar mer bränsle än en modell med 140hk så hade jag naturligtvis köpt det från början, men absolut valt bort 2.5t som är en relik från förr när bensinen kostade 8kr litern och istället valt en D5 med partikelfilter.

Sen snik?

Kimatanläggning med två zoner, farthållare, stereo, metallic, lättmetallfälgar? Snik?

Jag klarar mig utan tv, regnsensor och backradar även om Volvo säkert är glada för att folk vill betala mer för att dessa i mina ögon helt onödiga prylar.

Så min slutsats är att det inte är motorn som inte är vettig, utan många andra som saknar det.
av usjam
Jag har alltså en snart 3 år gammal relik.......

Tänk om jag vetat det innan jag köpte den :wink:

Men jag tror jag har en del "kul" för mina 3cl/milen :P

S60 2,5T-04 Aut
av Pebben
Det är såklart bara en fråga om prioritering. Jag tycker det är väldigt kul med bilar och jag tycker det är kul med effekt. Hade jag köpt min bil för att köra från A till B hade det varit enkelt att köpa den billigaste bilen som är bekväm och krocksäker. Kanske en Renault Megane eller nåt liknande med en liten diesel i. Mycket billigare än V70, lika stor, lika krocksäker. Sen kanske inte stolarna håller samma klass men det går att byta.
Men nu dum som jag är betalar jag hellre lite extra varje mil för att ha kul när jag kör. Finns väl ingen som behöver mer än 100hk eller nåt igentligen, allt annat är ju "onödigt".
av haxpet
Pebben skrev:Det är såklart bara en fråga om prioritering. Jag tycker det är väldigt kul med bilar och jag tycker det är kul med effekt. Hade jag köpt min bil för att köra från A till B hade det varit enkelt att köpa den billigaste bilen som är bekväm och krocksäker. Kanske en Renault Megane eller nåt liknande med en liten diesel i. Mycket billigare än V70, lika stor, lika krocksäker. Sen kanske inte stolarna håller samma klass men det går att byta.
Men nu dum som jag är betalar jag hellre lite extra varje mil för att ha kul när jag kör. Finns väl ingen som behöver mer än 100hk eller nåt igentligen, allt annat är ju "onödigt".
Det här håller jag med om. Jag vill gärna ha en bil som det händer lite när man trycker ner pedalen, men samtidigt så ska den vara bekväm och säker.
Användarvisningsbild
av AndreasC
Tja

Bor i olskroken, Göteborg med ett fönster mot vägen och har sett ca 15 nya s80 i olika färger köra in på olskroksmotet sen kl 17. Snygga maskiner =)

Indikationer på att backventilen vid insprut[…]

Har D4204T5 samma problem som D4204T14? nån […]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat l&a[…]