Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Har beslutsamhetsångest och önskar rådgivning i frågan! :???: :???: :???:

Tittar på två bilar hos bilfirma men vet inte vilken man skall ta!

*Kommer att ha bilen i 3 år minst!

*Kör 2000 mil/år!

Volvo V70 170 hk Addition uttagen sent 04 men skall tydligen räknas som 05! Ok skick. gått 12600 mil!

Vinterdäck mm.

Pris: 102 000 kr

Den andra är en:

Volvo V70 D5 AWD Classic momentum -07 17600 mil.

Vinterdäck. Fint skick.

Får den med 18000 mila service.

Pris 145 000 kr

Det skiljer 43 000 kr men vad tjänar jag bäst på eller rätare vilken är den bästa affären sett till vad bilarna tappar i värde!

Skall bestämma mig innan lunch!
Inte helt enkelt men jag tror du förlorar minst 2007,dels kännar du x antal tusen per år för att det är en diesel och sedan är kamremen redan bytt på den vid 18000 mila servicen,Som den är det en stor efterfrågan på beg dieslar.Vad som är lika viktigt är ju vilken bil du tycker är skönast att köra,bensin eller diesel?
volvofantast skrev:Inte helt enkelt men jag tror du förlorar minst 2007,dels kännar du x antal tusen per år för att det är en diesel och sedan är kamremen redan bytt på den vid 18000 mila servicen,Som den är det en stor efterfrågan på beg dieslar.Vad som är lika viktigt är ju vilken bil du tycker är skönast att köra,bensin eller diesel?
Hej!

Jag tänker i dem banorna med. Dieseln är ju nyare och kommer sannolikt vara mer värd vid samma ålder som besninare är idag.

Båda var sköna att köra men det känns som att jag sett till blocket och marknadens priser gör en bra affär om jag tar D5:an även om det kostar mer iskatt och försäkring.

Kör faktiskt rätt lugnt så jag kan tänka mig att jag kommer kunna hålla nere dieselkostnaderna dessutom. Att dem levererar den med stora servicen är ju ett mycket stort plus med.

Vet du vad service intervallen är på D5:an? Är nästa vid 20 000 mil och ungerfär kostnad förutsätt att alt är ok? Enligt 3 olika verkstäder plus en jag känner väl så skall dem inte vara så pass saftiga om bilen är i ok skick.
Harmonica skrev:
volvofantast skrev:Inte helt enkelt men jag tror du förlorar minst 2007,dels kännar du x antal tusen per år för att det är en diesel och sedan är kamremen redan bytt på den vid 18000 mila servicen,Som den är det en stor efterfrågan på beg dieslar.Vad som är lika viktigt är ju vilken bil du tycker är skönast att köra,bensin eller diesel?
Hej!

Jag tänker i dem banorna med. Dieseln är ju nyare och kommer sannolikt vara mer värd vid samma ålder som besninare är idag.

Båda var sköna att köra men det känns som att jag sett till blocket och marknadens priser gör en bra affär om jag tar D5:an även om det kostar mer iskatt och försäkring.

Kör faktiskt rätt lugnt så jag kan tänka mig att jag kommer kunna hålla nere dieselkostnaderna dessutom. Att dem levererar den med stora servicen är ju ett mycket stort plus med.

Vet du vad service intervallen är på D5:an? Är nästa vid 20 000 mil och ungerfär kostnad förutsätt att alt är ok? Enligt 3 olika verkstäder plus en jag känner väl så skall dem inte vara så pass saftiga om bilen är i ok skick.
Service på 07:orna är 3000 mil eller en gång om året. :)

Mvh, Jimmy.

Mmm, det är inte längre som med Volvo 24[…]

Jag har fått till mig av phoenix gold sj&au[…]

Har det gått så illa att du inte kan l[…]

måste kolla oem settings idag...ser på[…]