Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Zoomer68
När man ska köra iväg från stillastående likväl när man backar från stillastående så tycker jag att kopplingen tar så sent, man måste liksom gasa upp den ( slira lite på kopplingen ) när man ska iväg. Blir alltid ett, några ryck innan den blir mjukare i växlingen när man väl kommit iväg. Har märkt när man backar och har lite för lite gas så lägger bilen av ibland ? Bilen har bara gått 8000 mil och är välvårdad, knappst några förslitningar då eller ?

Passar även på att fråga om en helt annan grej, märkte helt plötsligt att fläkten gick igång i bilen fast jag inte ens hade hunnit sätta nycken i bilen än ? ? är det någon finess att den går igång när det är väldigt varmt ute eller ??? ??:-/
// Tomas
av s60t501
fläkten startar för att torka ur värme/ac paketet ,för att slippa dålig lukt,står förövrigt i instr, boken....eller menar du att fläkten startar när du öppnar dörren/larmar av? Ska även vara så på senare årsmodeler,men vet inte vilket år det blev så..så du har nog inget fel på din bil...

Några felkoder???

Jag antar att det är laddtrycksgivaren du men[…]

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]