Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kjdanne
Har en Volvo v70 00 2,4 t.
När min Yttertemperaturmätare läger av så funkar inte elen på min högra passagera sida fram.
när yttertempmätaren lägger av så funkar inte rutan, backspeglen och det går inte att låsa dören.
jag vet inte alls vad det kan vara för fel ,
Nå som har/haft samma problem?
behöver så mycket hjälp som det bar går.
jag tackar på för hand .
av joelf
Sitter inte yttertempen i höger backspegel? Kanske ska kolla över kontakterna i dörren? Då all annan el också ger sig då.
av Kena
Är inte så hemma på elen i nya V70 men var inne på verkstad i veckan och där var en som hade samma fel som du. Hörde att de pratade om Pdm(passenger door modul) som hade hängt sej. Vad jag fattade så fick de göra den(eller hela bilen?) strömlös så resetades modulen. Men här finns säkert någon som kan det bättre.
Användarvisningsbild
av wissel
Kena skrev:Är inte så hemma på elen i nya V70 men var inne på verkstad i veckan och där var en som hade samma fel som du. Hörde att de pratade om Pdm(passenger door modul) som hade hängt sej. Vad jag fattade så fick de göra den(eller hela bilen?) strömlös så resetades modulen. Men här finns säkert någon som kan det bättre.
Tror att du får flera svar om du lägger tråden i rätt Forum.... :)
Användarvisningsbild
av wissel
Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05) Ändra textstorlek
:D
Elpriset

Räkningen kom igår. 5145 kr för 1[…]

Några felkoder???

Jag antar att det är laddtrycksgivaren du men[…]

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]