- tor 30 jun 2011, 12:27
Igår fick jag ett meddelande att det var låg oljenivå i motorn. Köpte 1 liter och när jag skulle fylla på ser jag till min fasa att hela expationskärlet till kylvätskan är fyllt med olja. Blev bärgare till volvo och en mekaniker, utan att titta på bilen chansade på toppackningen, (klockan var 5 så alla var påväg hem).
Själv _HOPPAS_ jag på att det är motoroljekylaren som är monterad i vattenkylaren som läcker!
Sökte här på forumet och såg att 3-4 st hade haft samma problem, Dock var det gamla trådar så det kanske finns fler som haft problemet nu.
Vad har det kostat för er att åtgärda?
Men om nu det värsta har hänt, att toppackningen gått vad tror ni dem gör då? Planar toppen och byter packningen eller rent av ett motorbyte direkt?
Nån som bytt motor och vet vad det kostar?
PS. Jag trodde att man köpte nya bilar för att slippa problem. Istället är dom bara dyrare att reparera.
Men man får bita i det sura äpplet. Bilen är jätte bra annars =)
Mvh.
Själv _HOPPAS_ jag på att det är motoroljekylaren som är monterad i vattenkylaren som läcker!
Sökte här på forumet och såg att 3-4 st hade haft samma problem, Dock var det gamla trådar så det kanske finns fler som haft problemet nu.
Vad har det kostat för er att åtgärda?
Men om nu det värsta har hänt, att toppackningen gått vad tror ni dem gör då? Planar toppen och byter packningen eller rent av ett motorbyte direkt?
Nån som bytt motor och vet vad det kostar?
PS. Jag trodde att man köpte nya bilar för att slippa problem. Istället är dom bara dyrare att reparera.
Men man får bita i det sura äpplet. Bilen är jätte bra annars =)
Mvh.
- By Favazza