Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ricaro
Bytte handbromsvajrar själv för ca 1v sedan på min 850 -92. Efter att jag jämfört prisskillnaderna, då Speedy skulle ha 2500 och på mekonomen kostade en vajer ca 350 kr (2 st behövs). Tog mig några timmar då jag aldrig gjort de tidigare. Visst kan de jävlas lite med att få loss en del skruvar då de sitter i ett ganska utsatt område för smuts och en del rost på skruvar. Men med lite tålamod så går de. Kan rekomendera att ha en handbok till hands då de underlättar en hel del. Hade sjalv haynes verkstadshandbok och där stod de bra beskrivet hur man skulle gå tillväga. Bara messa om du vill ha någon närmare beskrivning över hur man går till väga.
av Ricaro
Kan även säga att i efterhand så skulle jag ändå valt att göra de själv, då jag tycker de värt de pengarna man sparade in.
av antonoliver
Ringde också runt bla till volvo det skulle kosta 1700 per sida ...men hittade en liten firma som skulle ta 800 med matrial och allt .kan vara värt att bet det ...
Tack för tipsen
Stefan
Bromsbekymmer

@Erik Å , Jag monterade faktiskt av oken fr[…]

AC & kylfläkt

men du såg väll om orginal kartongen va[…]

Med andra ord går inget att justera bak? […]

!!!LÄS PÅ OM AIRBAGSYSTEM FÖRST!!![…]