Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av unar
Hej alla kunniga..
Har en S80 99a som är importerad 03 från italien..
Mitt problem är att klimatanläggningen strular.. Sätter jag den på allt från kallaste till 26 grader kommer bara kallt,och jag menar KALLT!!! Det kommer froströk ur munstyckena..
Har kollat den lilla fläkten men den fungerar och den indikerar inget i OBD uttaget...
Någon som har någon ide???

M V H Anders
av kisaksson
unar skrev:Hej alla kunniga..
Har en S80 99a som är importerad 03 från italien..
Mitt problem är att klimatanläggningen strular.. Sätter jag den på allt från kallaste till 26 grader kommer bara kallt,och jag menar KALLT!!! Det kommer froströk ur munstyckena..
Har kollat den lilla fläkten men den fungerar och den indikerar inget i OBD uttaget...
Någon som har någon ide???

M V H Anders
Hej Anders
Min svärmor hade samma problem på sin v70 2,0 italjenare från 2001 och det visade sig va kraftigt med kondens/vatten i ac systemet vilket medförde att temp vakten trodde det va varmt hela tiden.
som vi alla vet vatten som fryser tar mer plats i ledningar vilket medför högre tryck ... det leder till att vissa packningar spricker :/
Hoppas dock att det inte är lika svårt fall för dig utan bara ecc kontrollen som strular
MVH Kenta

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]

Identifiering Volvofälg

Dessa fälgar sitter på min 740 GLT 16V[…]

Nu fick jag äntligen mössa att sätt[…]