Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gnestakalle
Vad menar du med återställningskoder? Menar du hur man tar bort/nollar koder, i så fall är det enklaste att ta av minuspolen på batteriet någon minut.

Mvh GK
av v855
Ok men jag har problem med startspärren som har slagit till och jag får inte bort den. Jag har ingen larmdosa eller fjärrkontroll till vare sig larmet eller c-låset. Och vad jag förstår av kopplings schemat så funkar startspärren på c-låset och inte på larmkretsen.
Nu kan jag inte ha säkring 6 i och på så vis funkar inte c-lås och en del andra saker i bilen. Frustrerande.
Dessutom har bilen varit inlämnad på Upplands Motor (Volvo) och deras tekniker vet inte hur dom ska inaktivera startspärren på bilen heller.
Ska jag skrota bilen och köpa en annan istället?
av *pettson*
Förlåt men jag kan inte tänka mej att dom är så otroligt inkompetenta på en volvo verkstad?. Lösningen tar ju 15 minuter.
Nu tänker jag inte berätta exakt hur man kommer runt larmet, utan du ska få klura själv, men tänk såhär.. har alla 850s larm och startspärr innan 1996? Svaret är att det var tillval. Sök här i forumet om hur man eftermonterar orginallarm. Gör exakt tvärtom mot vad som står när det gäller monteringen, för du ska ju demontera larmet för att komma runt det..
På så sätt blir bilen fullt normal igen.
Värmare XC60 22-

Din historia faller på att motorn startar di[…]

Instämmer i Erik Å:s inlägg, och d[…]

Bromsrör höger fram

Det blev nya rör, men hur jag än fö[…]

Kupevärme

Ett inte allt för ovanligt fel på ECC &[…]