Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lelle_28
Jag har ett missljud på min V70 årsmodell-99. När jag kör så kan jag höra ett svagt missljud, det låter lite som om det är nåt som skrapar mot t.ex bromsskivan. När jag svänger åt vänster med nästan fullt utslag så kommer ett betydligt högre missljud som också låter som om nåt skrapar emot nånting..
Är det nån som har nån om vad detta kan vara så vore jag tacksam för svar..
Användarvisningsbild
av G-kraft
Tror det är den metal kåpan, ( runda saken som sitter bakom bromskivan, tätt intill ) tror den slår i bromskivan när du rullar, hade samma probem en gång men en volvo s80,,,bara gick ut och skruva av fälgen, och tryckte ut den kåpan , runt om , så att det blev mellanrum på bromskivan och kåpan...ljudet kom aldrig tillbaka...prova med det...

hoppas du förstår vilken metal kåpa jag menar....den skyddar bromskivan, bakifrån...om du går ner på knä och tar bort fälgen, så har du bromskivan framför dig, och bakom bromskivan finns en rund tunn metal som täcker skivan...den ska böjas ut ..längs hela kanten...men inte för mycket...

Men har du stora tum på dina fälgar !?
av Bullen1
kan vara även ett hjul lager . har du kollat bromsbeläggen ?
av lelle_28
Jag har bara vanliga 15 tummare på bilen.. Är inte så mycket för att meka på bilen men ska låta min svåger kolla upp den där kåpan. Och hittar han inte nåt får man väl åka in till nån verkstad så att dom får kolla upp det..
Bromsbekymmer

Det är inte helt ovanligt att skivorna ser he[…]

AC & kylfläkt

men du såg väll om orginal kartongen va[…]

Med andra ord går inget att justera bak? […]

!!!LÄS PÅ OM AIRBAGSYSTEM FÖRST!!![…]