Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mojja
#533361
Försöker ladda ner appen till VOC heater starter från app store. Det står att man ska mata in reg nr men det finns inga inställningar eller möjligheter att göra detta i appen:(

Hur har ni andra löst detta? Känns som att man vill ha valuta för dom 7500 kr VOC kostar:)))
av Qualia
#533366
Du mattar in reg nummer under inställningar.. Bläddra ner så kan man matar man in sitt reg och pin.
av mojja
#533369
Qualia skrev:Du mattar in reg nummer under inställningar.. Bläddra ner så kan man matar man in sitt reg och pin.

Det går inte att göra ett jota efter att man laddat hem appen och öppnat den:( Är bara en svart skärm med inställningarna men det går inte att ändra något eller scrolla ner. ingenting fungerar inne i appen:(

Kör version 4.1 på iphonen:(
av Qualia
#533376
Du ska göra det i inställningar på iphone.. Där andra inställningar finns. Heat starter finns under affärer ikon på min Iphone..
Gå bara in till inställningar för iphone så hittar du den
Användarvisningsbild
av gotfredsen
#533402
Jag skall börja med att säga att jag är iphone app utvecklare.

Jag tycker det är tråkigt å en skam hur heatstarter är utvecklat. Programmet är riktigt riktigt fult.. rent ärligt är det designmässigt inte värt att vara signerad Volvo.

För det andra så är den tekniska lösningen skamlig. Det är inte värd att ens kalla en lösning. Appen skapar bara ett sms som den skickar till ett specielt nummer. Sms texten byggs upp baserat på bilens reg och pin och önskad action.

Att säga att användar upplevelsen är under all kritik är ingen underdrift.

Volvo on call borde lösas med ett server API som appen kunde prata med via enkla json anrop.

Skulle nästan kunna ställa upp idielt för att göra en riktig lösning...
av mojja
#533404
Tack för hjälpen:) nu har jag fått det att fungera:)))
av Micke008
#533419
Deras android:app är inte mycket bättre...
Jag gjorde som så att jag letade rätt på en mjukvara som man kunde skapa färdiga sms som man kan lägga på "skrivbordet" skapade en mapp där jag har flera färdiga med olika tider och sen ett sms med starta nu och ett för att stänga av. Enda bristen är att det är samma pinkod till värmaren som till resten av deras tjänster.
Användarvisningsbild
av kave
#534278
gotfredsen skrev:Jag skall börja med att säga att jag är iphone app utvecklare.

Jag tycker det är tråkigt å en skam hur heatstarter är utvecklat. Programmet är riktigt riktigt fult.. rent ärligt är det designmässigt inte värt att vara signerad Volvo.


Skulle nästan kunna ställa upp idielt för att göra en riktig lösning...
Går sms meddelandet direkt till bilen eller någon annanstans för att konverteras?
Annars är ju det fördelen med sms. Dessutom behöver man inte förlita sig på datateckning överallt utan det räcker med sms.
av mojja
#534347
Det enda appen gör är att skicka ett sms. Ingen internet uppkoppling behövs.
Användarvisningsbild
av gotfredsen
#534359
kave skrev:
gotfredsen skrev:Jag skall börja med att säga att jag är iphone app utvecklare.

Jag tycker det är tråkigt å en skam hur heatstarter är utvecklat. Programmet är riktigt riktigt fult.. rent ärligt är det designmässigt inte värt att vara signerad Volvo.


Skulle nästan kunna ställa upp idielt för att göra en riktig lösning...
Går sms meddelandet direkt till bilen eller någon annanstans för att konverteras?
Annars är ju det fördelen med sms. Dessutom behöver man inte förlita sig på datateckning överallt utan det räcker med sms.
Sms ett går INTE till bilen, det går till VOC sms gateway, där det konverteras. Bilen i sin tur pratar vad jag förstår med VOC centralen via GPRS eftersom GPS tracking vore värdelös om den var sms baserad. Via GPRS kan bilen kominucera med VOC servrar om des aktuella positionen i realtid..

Det är imo helt förlegat att ha det ENBART sms baserat. Sms kan vara en utav flera alternativ men en två vägs kominikativ app är ingen rocket sience direkt
Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]

Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdatera[…]

Service

Gjorde storservice förra året på […]

Det finns fler trådar om liknande problem. D[…]