Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jensa30
Hej alla!
Säg mig ungefär vad en generator ska ladda!
Är en C70 T5 från -02

Mvh Jens
Batteriet visar 12,7 ungefär och generatorn gav när jag mätte förut 13,7 ungefär vid ganska mycket belastning på,
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Hur mycket är ganska mycket belastning? Vilka strömförbrukare var inkopplade? Visar voltmetern 12,7 vid batteriet när motorn är igång?

Mvh GK
av jensa30
Varningsblinkers, stolsvärme, bakrutevärmen,fläkten på högsta, helljus
12,7 vid avstängd motor och 13,7 vid motor igång
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Spänningen bör vara över 14 V men inte över 15V. Vad händer om du skippar Varningsblinkers, stolsvärme och bakrutevärme?

Mvh GK
Användarvisningsbild
av Alfredo
gnestakalle skrev:Spänningen bör vara över 14 V men inte över 15V. Vad händer om du skippar Varningsblinkers, stolsvärme och bakrutevärme?

Mvh GK
Och Varvtalet kan vara omkring 2000
av jensa30
Igår morse mätte farsan den och då hade bilen stått på laddning i ca 10 Tim under natten, då mätte han det till 14,9
Kollade vätskenivån idag bl.a. och den var det inget fel på!
Batteriet ska vara bytt i slutet på förra sommaren!
Hade problem med Abs och antispinn lampan härrom dagen nämligen, mekanikerna sa att bilen kan stänga av bl.a. Abs om den inte laddar tillräckligt.
Strax efter Abs tändes så tändes även motorelektroniklampan, då funkade inte hastighetsmätaren heller,
Så jag tror det mer är fel på nån Abs givare, vf eftersom hastighetsmätaren inte heller funkade hundra.
Men för och utesluta laddningsproblem så är det ju bra veta hur mycket generatorn egentligen ska ladda och så!

Vad är det för värmare inkopplad, s[…]

Nej jag har bockat i fartkameravarning. Hål[…]

Motorskölj 4 gånger, nytt filter, ny Bi[…]

Hur tänkte du bygga en sådan