Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KaptenMagnus
Hej undrar om någon vet var jag kan få tag i en automat
till en xc70 från 03 med tiptronic. Motorn är en d5.
Har kollat på bildelsbasen med hittar ingen med tip. Bara den vanliga utan.
Och den skulle inte funka på bilen enlig verkstan. Något med datorn.
Skulle uppskatta om någon kunde tipsa mig var jag kan finna en sådan.
Eller om någon vet vad som behövs bytas för att få i den vanliga automaten.
Tack på förhand.
av KaptenMagnus
Jag har fått pris på en utbyteslåda och den ville dom ha ca 20000kr för. och renovera den befintliga har jag inte fått tag någon som vill göra. utan dom vill sätta i en utbytes för 20 lax plus montering på ytligare 10 lax. Vill inte lägga det på den bilen då den har gått mycket och är kanske inte i det bästa av skick.
Men om lådan är samma och det bara är programvaran och spaken som skiljer så borde ju en verkstad som sysslar med volvos bilar kunna ändra programvaran så det fungerar. Eller?
av Kojje
Ring och prata med Autotech i trollhättan du har ju inte så långt dit, vi har genom jobbet bytt 3 automatlådor på S80awd och V70 och vi har då inte betalat dom 30lax för låda och montering eller hör runt med några andra verkstäder så tror jag du kan komma billigare undan många har dessutom kontakter dom kan utnyttja och kanske få fram en bättre begagnad låda till dig,som sagt renoverar man inte dessa lådor.
Användarvisningsbild
av andreas 80
Som tidigare nämnts.

Lådan är samma på vanlig och geartronic.
Sålänge du har kvar din gamla styrenhet och bara byter lådan så skall det fungera. Helt utan att behöva ladda in någon mjukvara.
Dock behöver du hitta en som passar, samma utväxling t.ex.

Har själv gjort om min "vanliga" till geartronic. Och det var bara spakställ och mjukvara som behövde fixas.

Johan! Verkar lovande. Är det i samband med[…]

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]