Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvofantast
V70 2,4D 2007 163 HK MOMENTUN 20100 MIL FULSERVAD,VÄLVÅRDAD,?110000 KR ÄR VAL ETT BRA PRIS
av Nicasl
Det tycker jag.

På Blocket ( Hela riket ) idag ( 18/5 ) så finns 561st i vald kategori där den billigaste är 95900 enl annons.

Därefter 113000kr.

Antar att "Fulservad" är = Fullservad :wink:
av Kena
Jag personligen skulle fundera efter om det är klokt att köpa en bil som gått 20000 mil och betala 100000 för den. Förmodligen ska du köra ganska mycket om du köper en diesel (alt. billigt bränsle) servicekostnader stiger ju mer bilen gått. Är det inte klokare att då betala rep. pengarna i ränta på en nyare bil? jo det beror ganska mkt på om man lagar själv eller måste anlita verkstad.

Annars tycker jag priset är rätt ok om bilen är fin.
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Visst en bil kostar pengar men slitagedelar får man alltid betala, även på en nyare bil. Motor och låda kan ju alltid rasa, oavsett år och mil. Verkar bilen ok och är servad ska den hålla länge till-
av volvofantast
Hel och fin inuti,ing sätten som var slitna,inga bucklor eller döruppslag på karossen,verkar vara en välsköt bil och välservad,har till och med pratat med förra ägaren som hade haft den som tjänste bil,har kollat med försäkringsbolag och se om den har varit krockad men det hade den inte.inget läckage ifrån motor eller växellådan.Bestämmer mig i morgon.
av llesrof
volvofantast skrev:V70 2,4D 2007 163 HK MOMENTUN 20100 MIL FULSERVAD,VÄLVÅRDAD,?110000 KR ÄR VAL ETT BRA PRIS
Bra och bra... vad kostar en som rullat halva sträckan? Knappast det dubbla? Jag får hålla med om att det skulle kännas sunkigt att betala de pengarna för en bil som rullat så långt att en anna skulle ha bytt långt tidigare.

Och en sak till... kolla över din Caps Lock-knapp på tangentbordet. Den verkar ha fastnat.
av greenbay
Det är väl gamla modellen?
Jag tycker de där bilarna är våldsamt övervärderade....
/greenbay

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.