Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

jo det har väll gjort det, men är det normalt att den kan börja lysa under färd?

Jag brukar släcka lampan själv men har lånat ut bilen till min syster den här veckan så jag kan inte testa att nollställa den förän till helgen.

MVH/Nicklas.
av *pettson*
vrålvolvon skrev:jo det har väll gjort det, men är det normalt att den kan börja lysa under färd?

Jag brukar släcka lampan själv men har lånat ut bilen till min syster den här veckan så jag kan inte testa att nollställa den förän till helgen.

MVH/Nicklas.
Tja.. när miltalet, motortimmarna eller kalendern uppnått sina värden så tänds lampan, så enkelt är det. Varför skulle lampan endast tändas vid start eller stopp? Då skulle den ju aldrig kunna tändas vid rätt värde om du nu inte har turen att det inträffar just då.
PeterR skrev:Så service va inte till o tänka på nä...... :lol:
//Peter
nä inte de.

Jag brukar inte serva efter lampan utan har mitt eget service schema =) olja+filter var 1500 mil ca...
av *pettson*
vrålvolvon skrev:
PeterR skrev:Så service va inte till o tänka på nä...... :lol:
//Peter
nä inte de.

Jag brukar inte serva efter lampan utan har mitt eget service schema =) olja+filter var 1500 mil ca...
testa att synka in det med lampan. Den räknar ju motortimmar, eller miltal, eller tid. Och service ska ske vid den som når sitt mål först. Alltså är det inte säkert du kommer 1500 mil innan du gjort så många motortimmar att den ska servas.

Har du provat bygla förbi bränslepumprel[…]

Uppdateringen 4.2.13 verkar faktiskt ha fixat inne[…]

Motor tempratur V70 1,6d 2010

Skulle det kunna finnas en luftficka som orsakar p[…]

Byta startmotor V90 T4 2019

När startmotorn på min 854 en gå[…]