Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ozkarzzon25t
Jag lämnade in min V70 hos en kille för byte av bl.a kamrem och startmotor förra veckan. Jag antar att han förmodligen bröt strömmen i bilen när han skulle byta startmotor och nu fungerar inte stereon längre. Det stod att man skulle knappa in en kod när stereon startades så min klåfingriga mor som för tillfället körde bilen knappade in 1234 som kod och nu står det bara off när man startar stereon.. Min fråga nu är om någon vet hur jag ska göra för att få igång stereon igen. (Det är en original Bigfront Stereo)

//Oskarsson
Användarvisningsbild
av ÄRRet
Kontakta en Volvoverkstad och köp en ny kod. Jag vet inget annat sätt tyvärr. Du kan ju annars testa myten och kasta in den i frysen hehe...
av jensa30
Tja
Ta kontakt med din Volvo verkstad, är dom snälla så får du den grattis som här hos mig!
Tänk på det att radion nu måste stå på i två timmar i sträck innan den låser upp sig!
Sen kan du knappa in den rätta koden!
Användarvisningsbild
av nallegustafsson
Har du någon kod till stereon? Har du köpt bilen begagnad så leta efter en fyrsiffrig kod i instruktionsboken eller servicehäftet för ofta skriver man upp koden där själv. hittar du en eller har du en kod så låt stereon stå på ca 2 timmar (se till att lysen och allt är av så inte batteriet laddar ur). sen är det bara att knappa in koden igen.
av blådåren
Radion på i två timmar som sagts, sen går det att slå in ny kod!.
Volvo plockar fram koden genom antingen bilnummer, eller om radion är bytt genom radions serienummer.

Det gamla "frys-tricket" gäller bara första generationens tyska radios med kod :wink: , var nåt med minneskretsen som gjorde att den blev resettad i fabriksläge när dom blev utsatta för kyla under -20.
Användarvisningsbild
av ÄRRet
blådåren skrev:Radion på i två timmar som sagts, sen går det att slå in ny kod!.
Volvo plockar fram koden genom antingen bilnummer, eller om radion är bytt genom radions serienummer.

Det gamla "frys-tricket" gäller bara första generationens tyska radios med kod :wink: , var nåt med minneskretsen som gjorde att den blev resettad i fabriksläge när dom blev utsatta för kyla under -20.
Aha, så det fanns sanning bakom myten. Kul info, tack!
D4 VEA dricker olja

När bmw e90 lanserades var det också me[…]

Så, nu är den bytt. Pust. Många s[…]

IMG_1085.jpeg Nya fälgar på gång[…]

Årsmodell 2026 gick i produktion vecka 17 […]