Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

har onda aningar att bilen låser upp sig själv, då jag igår kom ut och tryckte på larmdosan för att öppna den, vanligvis hör man ju hur den låser upp, de klickar ju lite om ni förstår hur jag menar? dock gjorde den inte det igår, sen idag så gick jag ända fram till bilen utan att trycka och då var den inte låst??? och ja jag är säker på att jag låst den, kommer även kika imorgon om de är så att den är låst eller inte... den står på en stor parkering, bland ett 20-30tal andra bilar, kan de vara något där som gör det?
Har inget av vit i bilen så finns inget att ta direkt... men är ett irriterande problem... vill ju veta att bilen är LÅST hela tiden och inte bara en stund efter jag gått där ifrån...

någon ide?
Eventuellt kan du ha avskavda kablar i kablaget mellan A-stolpe och förardörr. Alla möjliga konstiga saker kan uppstå om kablaget där är bristfälligt.

Mvh GK
Jag har varit med om ett tiotal gånger att min 965 fr 91 öppnats och stängts t o m när jag stått och tittat på. Det har bara skett i närheten av Kalmar och jag misstänker en radiosignal. Hemma på gården skedde det men upphörde när jag ställde bilen i radioskugga i förhållande till Kalmar bakom en tjock mur. Larmet funkar på 434 MHz.

Har en gång blivit utlåst med nyckeln i bilen då den stängde sig av sig själv. Var också i Kalmar. Aldrig haft några problem med låsningen under tjugo år med bilen annars.
OBD P0121

-01 Hmm är det Marelli-spjällhus p&arin[…]

Möjligt problem ABSkablage

Har ett mycket lustigt fel xc60 hybrid 2022 vissa […]

Jag vet att tråden är gammal men sä[…]

Stefans 968

Tror inte jag kan få det så mycket b&a[…]