Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av franke75
Hej hej, har precis blivit ägare till en v70 -07 med backsensor men nu är det så att dom två yttersta funkar men inte dom två innersta sensorerna, dyrt att fixa eller vad finns det för alternativ?

//Frank
av svda
franke75 skrev:Hej hej, har precis blivit ägare till en v70 -07 med backsensor men nu är det så att dom två yttersta funkar men inte dom två innersta sensorerna, dyrt att fixa eller vad finns det för alternativ?

//Frank
Vanligen är hela systemet utslaget om en sensor är trasig så hur har du konstaterat att vissa funkar och andra inte?

Byte av två sensorer kostar ca 4500 kr.
av hardinge
Precis som "svda" skriver så lägger hela systemet ner när en sensor är trasig.
Har du läst ut felkoder och sett att 2 är trasiga?

Jag beställde 2 sensorer från skroten när 2 av mina kastade in handuken.
Lite pill att byta men ingen större operation. Kan vara bra om man är 2 personer när man lyfter av bakspoilern.
Användarvisningsbild
av franke75
Tack för era svar, jag la i backen samtidigt som en kompis gick bakom och det tutade bara ute vid kanterna inte direkt bakom.

//Frank
av svda
franke75 skrev:Tack för era svar, jag la i backen samtidigt som en kompis gick bakom och det tutade bara ute vid kanterna inte direkt bakom.

//Frank
Märkligt. Sök på "butylgummi" så hittar du en beskrivning hur man byter själv.
av svda
Välbekomme,

Med din beskrivning så lutar jag mer åt att det är kontrollboxen innanför vänster lucka. Om denna funkar som den skall så sätter den felkoder för trasiga givare och eller kabelstam. Kolla om du kan låna från någon annans bil och testa. Är det samma partnr så skall det funka. Vilka årsmodeller som funkar kan du reda ut genom att ta partnr på din box och kolla på bildelsbasen.se vilka årsmodeller som har samma nummer.
Vänster bakfälg blir varm

Hej Anliggande broms kan bero på flera olik[…]

Haha jag tror tyvärr inte ens dom skulle uppf[…]

VOLVO 945 B230FD STARTAR EJ

Okej ja jag har provat att mäta på ett […]

Så, nu är några beställda :[…]